2.3

Familj på väg

Till sin familjs stora förtret tvingas Bob Munro ställa in sin planerade familjesemester till Hawaii för att närvara vid ett viktigt möte i Boulder, Colorado. För att kompensera för den inställda drömresan föreslår Bob istället att de åker på husvagnssemester till Colorado, men utelämnar den lilla detaljen om att han ska dit i jobbet.

Originaltitel RV
Alternativ titel Runaway Vacation, Recreational Vehicle
Regissör Barry Sonnenfeld
Manus Geoff Rodkey
Genre Komedi, Familjefilm, Äventyr, 2000-tal, Roadmovie
Skådespelare Robin Williams, Jeff Daniels, Brendan Fletcher, Kristin Chenoweth, Rob LaBelle, Brian Markinson, Brian Howe, Cheryl Hines, Will Arnett, Josh Hutcherson, Richard Ian Cox, JoJo, Hunter Parrish, Chloe Sonnenfeld, Alex Ferris, Tony Hale

Skapad 2019-11-09 av kanzi
Familjen Munro är en typisk amerikansk kärnfamilj i det övre samhällsskiktet. Pappa Bob (Robin Williams) är en rutinerad säljare på ett stort (ont) läskedrycksföretag och mamma Jamie (Cheryl ...   Läs mer »

2021-11-27
Absolut inte rolig...
gjoob
2018-05-03
Mysig och ganska rolig feel good-komedi som påminner mycket om Ett päron till farsa.
F-M-J
2018-01-22
Bajshumor fungerar ganska bra på mig, stark tvåa.
Maxter
2017-08-01
Åter igen en underskattat pärla i anda med "Ett päron till farsa". Mycket nöje i denna härliga rulle.
2016-10-22
En av de sämre filmerna Robin Williams medverkat i. Den är inte jättedålig men den är inte särskilt bra heller. En del scener är ganska roliga men som helhet är filmen bara larvig.
foppa99
2016-09-26
dålig, men bjuder på lite mys o skratt
Gigi1943
2015-01-16
Det var bara "långbens färd nerför berget" som gjorde att man orkade se denna fåniga "komedi". Larv rakt igenom och tyvärr har ju Robin W bara ett enda ansiktsuttryck!
2014-11-28
Om man liksom mig spenderade sina barndomssomrar i en husvagn farandes, praktiskt taget, överallt i Sverige så kan man inte annat än att skratta igenkännande av denna film. När sedan Robin Williams återigen gör komedi och filmen fylls av skickliga komiker så blir det bra. Ingen fantastisk film men i sin genre är detta helt enkelt bra. 3+
smillans
2014-11-10
så långtråkig
RunRiot
2014-08-05
Charmigt Robin Williamskt. Inget mästerverk men den funkar.