3.1

Falling in Love

Frank och Molly möts av en slump när de är ute och handlar julklappar, ett kort möte som för alltid kommer att förändra deras liv. Några månader senare möts de på tåget och blir hopplöst förälskade. Trots att de båda två är gifta inleder de en affär som kan få förödande konsekvenser för dem båda.

Originaltitel Falling in Love
Regissör Ulu Grosbard
Manus Michael Cristofer
Genre Drama, Romantik, 80-tal
Skådespelare Meryl Streep, Harvey Keitel, Robert De Niro, Victor Argo, Dianne Wiest, Jane Kaczmarek, George Martin, David Clennon, Jesse Bradford, Frances Conroy, Wiley Earl

precineadd
2014-07-06
2.5, klyschig men sebar indirekt nyinspelning av Kort möte. Fungerar bäst som oavsiktligt deprimerande skildring av 80-talets kärlekslösa samhälle där ingen jävel egentligen bryr sig
Astrojacob
2014-03-15
de Niro - Streep. Intense och proffigt. Kanske lite tunt manus men hyfsat svag Fyra.
Gigi1943
2013-10-26
Det räcker med en tvåa, jag tycker Meryl är lite fjamsig, inte trovärdig och storym är linget vidare, mä, för att vara en kärleksfilm så duger den inte. Dessutom märkte jag till viss del att jag hade sett den tidigare, inte konstigt att jag glömt nästana llt, suck.

2013-10-08
Mysig och romantiskt.
Berniey
2013-04-30
Gillar visserligen den dystra stämningen men särskilt bra är det inte då det blir för långtråkigt o händelsefattigt trots bra agerande.
Fetjocke
2013-02-03
Herre gud i himmelen, vilken oengagerande och långtråkig film!
AndersAxelsso
2013-01-29
Zzzzzzzzzzzzzz....
KyLLo
2012-08-20
Visst är det bra skådisar, men filmen är 98% klyschig.
Mikka
2011-09-27
Jag ville verkligen gilla den här. Meryl Streep är som vanligt bra och charmig och håller filmen vid liv, men det räcker inte till. Trots alla stora namn blir det blekt och slätstruket. En sak sticker dock ut! Jag tror aldrig att jag sett så mycket gräsliga kläder i en film som Meryl har i den här :-)
buglady
2011-08-06
Bra skådisar, dock lite seg, utdragen, men helt ok att se på när det är brist på annat.