Falling for a Dancer

Den 19-åriga ogifta, katolska Elizabeth blir gravid med en skådespelare från ett kringresande teatersällskap. Hennes föräldrar vänder sig i förtvivlan till prästen som hittar en lösning för att undvika skandal. Hon blir bortgift till en 40-årig änkeman. Under fattiga förhållanden och i ett kärlekslöst äktenskap kämpar hon tappert för att ge sitt eget och mannens fem barn en trygg uppväxt. Elizabeth vägrar dock släppa tron på att någon gång hitta den stora omvälvande kärleken.

Originaltitel Falling for a Dancer
Regissör Richard Standeven
Manus Deirdre Purcell
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Elisabeth Dermot-Walsh, Dermot Crowley, Liam Cunningham, Rory Murray, Maureen O'Brien, Brian McGrath, Colin Farrell, Gerard Lee, Oliver Maguire, Eleanor Methven, Noel O'Donovan

Blink182
2009-08-05
Skådespelet är bra, älskade miljöerna. Dock hade jag väldigt svårt för den här tråkiga filmen. Handlingen fick mig nästan att somna. Tråkig film som var snyggt gjord.
jollybolly
2008-02-04
Överraskande bra. Gav först ett lågbudgetintryck, men den var inte fullt så enkel som den först verkade vara.
LasVegas
2007-07-28
hm.. egentligen inte min typ av film men blev positivt överraskad.
BadCharlotte
2007-04-20
COLIN FARRELL<3 I like.
rebbe
2006-08-19
Riktigt skum film... Men samtidigt inte helt kass. Men ingen jag skulle vilja se igen... Colin Farell höjde filmen en del men inte tillräckligt
Iamsam
2006-06-17
inte alls som jag väntat mej, colin va det bästa med filmen
carreyholic
2006-06-08
gripande film - lite i samma anda som Catherine Cookson.