2.7

Fällan

Fängslad rånare flyr ur fängelse tillsammans med spion och hamnar i internationell spionhärva.

Originaltitel The Mackintosh Man
Regissör John Huston
Manus Walter Hill, William Fairchild, Desmond Bagley
Genre Thriller, 70-tal
Skådespelare Paul Newman, Dominique Sanda, James Mason, Harry Andrews, Ian Bannen, Michael Hordern, Nigel Patrick, Peter Vaughan, Roland Culver, Percy Herbert, Robert Lang

ClintanTheKing
2013-10-01
En stundtals ganska spännande thriller med en hel del smart action också. Paul Newman är helt okej vilket även övriga i casten är. Filmen är tyvärr för tunn och hade ett lite för tamt slut för att klara mer än godkänt i min bok.
Jannebanan
2013-04-01
Ingen av Newmans bästa.......är lite svår att få grepp om.
Philips
2012-11-02
En surrealistisk thriller men som sagt välgjord.
sirkurt
2012-09-01
Mycket underlig film. Den är långt ifrån dålig och absolut bättre än jag trodde men medan det är väldigt snyggt gjort, kameraarbetet och musiken är lysande så förblir handlingen ganska meningslös och karaktärerna ett mysterium samtidigt är det en intressant och ganska gripande film. Blir något sämre mot slutet. 3+.
Elmore
2012-01-14
Blir aldrig riktigt spännande och engagerande. Newman lyckas helt släppa sin vanliga charm och det känns slentrianmässigt genomfört.
SiouxieSue
2011-06-30
viölen biljakt
Sznax
2011-06-29
Man har sett allting förrut. Det finns egentligen inget som är nytt. Dock vägs det upp av en väldigt bra Newman, i en väldigt bra karaktär också. Dessutom finns här ju James Mason (enbart det gör ju att filmen är bra). Snygga naturtrogna miljöer är också en stark tillgång. Men som sagt, ett ytterst fantasilöst manus. Betyg 6.2
Necross
2011-06-19
Huston, Mason, Newman, Jarre - det är mycket här som bådar gott. Men det känns segt och slentrian.
Astrojacob
2010-12-09
Utsökt spionthriller med smart intrig. Mason o Newman stabila och intrigen raffinerad med dubbelspel och många turer. Jag njöt i fulla drag av 70-talsandan och glöden inte bara hos Mason o Newman utan även den för mig okända fransyskan i filmen. Mycket stark Fyra från en politisk thrillerälskare.
chris_lambert_
2009-10-26
Ingen av newmans bättre filmer. Dock är han och James Mason de stora anledningarna till att filmen håller rakt igenom. En snygg biljakt skadar inte heller.