3.1

Fall

En kvinna och en man, från två vitt skilda världar, möts av en tillfällighet. Han attraheras av henne och hon förförs av hans karisma och den ärlighet han utstrålar. Men hur stark är egentligen hans kärlek till henne och kommer hon att kunna lämna sitt gamla liv bakom sig, för att kunna möta framtiden tillsammans med denne man?

Originaltitel Fall
Regissör Eric Schaeffer
Manus Eric Schaeffer
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Eric Schaeffer, Francie Swift, Amanda De Cadenet, Lisa Vidal, Scarlett Johansson, Scott Cohen, Rudolf Martin, Roberta Maxwell, Jose Yenque, Josip Kuchan

2012-06-11
Eric Schaeffer passade inte riktigt i rollen tyckte jag. Filmen är pinsam ibland (fantastiska sexscener bland annat), men ändå gripande på något sätt. Deras förhållande blev mer intressant ju längre filmen gick. I skrivande stund undrar jag hur man kan skriva, regissera och spela de svulstiga sexscenerna själv tillsammans med vad som ska föreställa världens snyggaste tjej - det är pinsamt för det känns som att en fritt främmande kille börjar rabbla på om sina perversa fantasier, helt ohämmat och utan förvarning. Får 3/5 i alla fall, för jag gillar 90-tals indie-filmer.
miss_peace
2010-05-03
gullig, annorlunda bevisar hur livet kan bli och hur man kan göra det orginellt
anpe
2003-02-07
Den är bra. Poetisk och perfekt att titta på själv när man känner sig lite i valet och kvalet. Texterna är så bra.