Faith of Our Fathers

Två unga pappor, en man med stark gudstro och en tvivlande cyniker, åker till Vietnamkriget för att slåss för sitt land. Tjugofem år senare möts deras söner Wayne och John Paul som främlingar. Guidade av handskrivna brev från deras fäder ger de sig ut på en oförglömlig resa till Washington D.C. och minnesmonumentet för de stupade i Vietnamkriget.

Originaltitel Faith of Our Fathers
Regissör Carey Scott
Manus Kevin Downes, Carey Scott, Harold Uhl, David A R White
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Kevin Downes, David A R White, Stephen Baldwin, Candace Cameron Bure, Rebecca St James, Sean McGowan, Scott Whyte, Ryan Doom, David O'Donnell

NoWireHangers
2016-03-09
Huvudpersonen (Downes) är en idiot och den andra huvudpersonen (White) är störtlöjlig (och också en idiot, men med en snyftig backstory). Tydligen är det meningen att vi ska ha roligt åt deras tokiga äventyr och upptåg samtidigt som vi ska bry oss om vad som hände med deras pappor i Vietnam (och i flashbacks får vi följa dem på ett långt meningslöst uppdrag i djungeln), och helst omvända oss till kristendomen på köpet.