2.4

Faculty

I en amerikansk småstad byts invånarna undan för undan ut till känslokalla utomjordingar. På skolan, Herrington High, blir lärarna plötsligt energiska. Men en grupp elever tar upp striden med inkräktarna.

Originaltitel The Faculty
Regissör Robert Rodriguez
Manus Kevin Williamson, David Wechter, Bruce Kimmel
Genre Komedi, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Jordana Brewster, Clea DuVall, Laura Harris, Josh Hartnett, Shawn Hatosy, Salma Hayek, Famke Janssen, Piper Laurie, Christopher McDonald, Bebe Neuwirth, Robert Patrick, Usher Raymond, Jon Stewart, Daniel von Bargen, Elijah Wood

Skapad 2019-12-18 av
Från skaparna till Scream, Scream 2, Desperado och From Dusk till Dawn kommer här en skräckkomedi i samma anda. Med samma obehagliga story framfört på ett ganska humoristiskt men seriöst sätt b...   Läs mer »

Skapad 2019-10-27 av paycheck
I en småstad i USA förvandlas plötsligt invånare efter invånare till utomjording. På skolan Herrington High beter sig lärarna jättekonstigt och några elever upptäcker det. De vill få alla ...   Läs mer »

fisk0
2021-10-15
Kan väl inte bli mer tidstypisk amerikansk post-scream 90-talsskräck än såhär. Oavbrutna popkulturreferenser, genremedvetna highschoolarketyper, poppunk och allt, men det funkar ändå rätt bra. Slutet var en besvikelse dock.
2021-08-04
Sämre än sämst!!!
vonadel
2021-04-29
Lite charmig film, som nog var lite bättre när det begav sig iofs. Funkar dock fortfarande som småtrevlig underhållning. Var sugen på en "alien invasion" film, och det finns väl både bättre o sämre i genren. 6/10
dudson
2021-02-20
Märkligt udda film med många kända ansikten. Och där tidens tand inte varit allt för snäll. En skoj rulle som påminner om en tidskapsel från en annan tid..Står man ut med pott frille nörden Elijah Wood så kan man dock se denna bizzarra film.
Dele
2021-01-03
En blandning av "Invasion Of The Body Snatchers" och "The Thing" i Highschool-miljö, hur funkar det? Så där. Småunderhållande emellanåt men ganska tunn story och utan större egenvärde.
KalleB
2020-05-01
Vad är dealen med Josh Hartnetts frisyr? Rätt bra film iaf
StureStenhög
2018-06-30
En kul blandning av genrer, ett kul gäng skådisar, ett bra persongalleri, och helt rätt regissör i Robert Rodriguez för att göra det bästa av allt detta. Han hittar en bra balans mellan att skapa en hyllningsfilm till genren och en film i genren på samma gång, och det finns också lite satir kring high school-konformism som förvisso inte går speciellt djupt, men som ändå fungerar bra för vad den är. Det finns dock en hel del problem med logiken, men det får man anta är medvetet, så det kan jag leva med. Det blir kanske inte så minnesvärt trots allt, men utan tvekan en underhållande rulle att återbesöka
gjoob
2018-02-04
En rejält underhållande åktur från början till slut. Både spännande och gjord med glimten i ögat. Att den är dum och klichéfylld har jag överseende med då den har ett nostalgiskt värde för mig.
myslas
2017-10-19
En av alla dessa teen-skräckisar som kom efter jättesuccén Scream i slutet på 90-talet och precis som de flesta av dessa filmer är den här inte särskilt bra. Snygga specialeffekter för att komma från den här perioden dock.
2016-10-21
Bra, välgjord och spännande film med snygga specialeffekter och bra skådespelare. En av de bättre skräckisarna som gjordes på 90-talet. Stark 4:a.