2.6

Extraordinary Measures

John och Aileen Crowley anstränger sig till sitt yttersta för att hitta en forskare som kan utveckla botemedlet för deras barns ovanliga genetiska åkomma.

Originaltitel Extraordinary Measures
Regissör Tom Vaughan
Manus Robert Nelson Jacobs
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Brendan Fraser, Harrison Ford, Keri Russell, Meredith Droeger, Jared Harris, Patrick Bauchau, Alan Ruck, David Clennon, Dee Wallace, Courtney B Vance, Ayanna Berkshire, PJ Byrne

dudson
2018-07-09
Gripande och stark film. Modigt att ha Fraiser som hjälte då han ser ut att brista ut i garv vilken sekund som helst. Ford är givet som den bittra cyniska gubben som lirar Lsd rock. Filmen stiger mera i värde ju längre den fortgår enligt standard mall. Framgång/Motgång....2+
Zebulonm
2015-04-11
Spännande och gripande. Blir inte sämre av att den bygger på en verklig historia......
spielmitmir
2014-10-04
Helt okej! Som småbarnsförälder tar den sig in i själens allra innersta rum och griper tag något fruktansvärt. Minus för segt tempo, en jobbig Harrison Ford (visste inte att han kunde vara det) och några klyschor för mycket. Men som helhet klart godkänt.

2012-09-08
Keri Russell är hopplöst talanglös, Frasier tänker jag inte ens kommentera mer än med ett "meh". Pinsamt men någonstans finns något som gör att jag trots allt sitter kvar.
Gigi1943
2012-07-29
Tvekade länge vilket poäng jag skulle ge, pendlade mellan 2 och svag 3, var inte snäll dena gång så det blir bara en tvåa, visste inte om den byggde på sanning eller ej, verkade vara en så typisk amerikansk historia som jag är okänslig inför, sorry.
Kebaa
2012-01-03
Väldigt bra och inspirerande film. Den lyckades vara spännande genom hela filmen, och faktumet att den är baserad på en sann historia gör det extra intressant.
Elizadushkufan
2012-01-01
Väldigt bra film med noll döda sekundrar. Intressant speciellt eftersom den är byggd på verklig händelse. Både Ford och Fraser spelar jättebra. Sevärd film!
jerker_dahlman
2011-12-23
hihi isecore "Keri Russells roll hade lika gärna kunnat spelas av ett glas vatten" It's funny cause it's true!
ziferN
2010-11-03
Fin, helt ok och underhållande drama film med ett rätt så intressant ämne. Jag tyckte inte alls var tråkig utan mest bara intressant. Favoriten Harrison Ford gör som alltid gör bra ifrån sig, även Brendan Fraser fungerade i filmen. Visst, har man sett denna sorts film innan men filmen dög ändå som underhållning för stunden, helt klart. Filmen hade kunnat göras mycket bättre och intressantare men så blev det inte i det här fallet, jag tyckte faktiskt filmen var lite lik "My Sisters Keeper" men den är mycket bättre. Men som jag sa dög filmen helt klart som kvällsunderhållning och denna förtjänar en trea helt klart, varken svag eller stark.
siuda
2010-10-18
Känns som att jag sett filmen förrut