1.4

Jordens undergång - Exploding Sun

En rymdfarkost med passagerare ska på sin jungfruresa flyga runt månen och tillbaka till jorden. Bland passagerarna finns bland andra presidentens fru och en lycklig lotterivinnare.

Originaltitel Exploding Sun
Alternativ titel Solar Storm
Regissör Michael Robison
Manus Jeff Schechter
Genre 2010-tal, Science Fiction
Skådespelare Julia Ormond, David James Elliott, Natalie Brown, Anthony Lemke, Mylène Dinh-Robic, John Maclaren, Frank Schorpion, Robert Crooks, Paul Hopkins, Cristina Rosato, Allison Graham, Bruce Dinsmore, Luis Oliva, Charlotte Legault, Richard Jutras, Alex Weiner

dr_kjell
2014-06-25
Hahaha, så helvetes värdelös på alla plan att jag inte ens kommenterar den. Att döma av betygen för övriga rymdnaturkatastrofjordensundergånghejaUSA-filmer så verkar detta som en genre att undvika.
Anaythea
2014-06-15
Wow så liten budget de måste ha haft. Efter att ha snabbspolat igenom skiten så kan jag säga att 90% av handlingen pågår på jorden varav en stor del i något som liknar afghanistan, vita huset och ett schabbigt kontrollcentrum. Fokus ligger helt på en uppsjö av överflödig dialog. Typisk C-rulle liknande den dyngan som SyFy-channel i USA massproducerar på daglig basis.
LucasHammar
2014-02-13
Inte lika bra som CAT. 8 men den håller.
Robkiller
2013-09-22
En misslyckad rymdexpedition råkar förstöra solen... vilket är mindre bra. Det mesta här är rätt uselt. Handlingen är ologisk, effekterna fula, skådisarna hyfsat dåliga och många scener är helt irrelevanta; hjälper ju inte direkt att den är nästan 3 timmar heller. Är dock svag för liknande filmer och den håller trots allt intresset uppe utan att vara bra hela vägen igenom... har sett många sämre undergångsfilmer; den får duga.
Rele
2013-07-20
Inget för mig.
WillyV
2013-06-19
Behövdes inte lång tid innan en säker etta kunde utfärdas. Enbart för de med en fetisch för riktiga kalkonfilmer. Ingen mening med att se färdigt.
Luciphere
2013-05-04
Extravagant usel katastroffilm i idé och genomförande. Så osannolikt att det blir bara fånigt. Karaktärer och skådespeleri är inte mycket bättre det. Men ok, filmen sändes på 5:an samtidigt som melodifestivalen och då är ändå filmen ett bättre val.
HerrFågelsaft
2013-02-13
Sällan skådad samling nödlösningar och effektsökeri mixat med ett manus som mannen på gatan skulle skrivit bättre. Karaktärernas känslomässiga reaktioner i de flesta scener är så fel att det gör ont. Gravitationsverkan tycks ha glömts bort eller hoppats över.
zazken
2013-02-10
Man fick sig ett par skratt i alla fall.
erhan
2013-02-10