2.1

Expedition Linné

Filmaren Folke Rydén och naturfotografen Mattias Klum har farit runt i världen med tre nyfikna ungdomar. Expedition Linné är en dokumentärfilm till 300-årsminnet av en av naturvetenskapens världsnamn, Carl von Linné. Det är en upptäcktsresa till sju kontinenter som även blickar ut i rymden, ned i havsdjupen och in i framtiden. I centrum står den livsavgörande frågan: Hur ska vi handla idag för att överleva i morgon och hur kan vetenskap och forskning bidra till en bättre värld?

Originaltitel Expedition Linné
Regissör Folke Rydén, Mattias Klum
Manus Folke Rydén, Mattias Klum
Genre Dokumentär, 2000-tal

Tiptaka
2007-12-02
Patetisk propagandafilm, men vad har man att vänta av en svensk "film"! Jobbiga idiotiska ungdomar, om de utgör sveriges framtid så kan vi lika gärna låta världen gå under. Det skulle helt enkelt vara för mänsklighetens bästa...
kingknut
2007-09-08
Mycket svag tvåa. Visst, viktiga ämnen tas upp och fotot kan jag inte klaga på men såna jävla puckon som är med. Riktigt riktigt illa. Usch och fy.
Bjudgris
2007-06-24
Jävla dumhuven allihop, jag blev bara irriterad. Usel, se aldrig!
Kurosawafan
2007-06-12
bra ämne men filmen är lite spretig- handlar den om några ungdomars resa eller om naturen eller miljöförstöring eller vad?
viktor22
2007-05-28
Väldigt viktigt ämne och budskap, en del starka scener(barnhemmet med den 5årga pojken) men skådespelarna är för töntiga och inte alls trovärdiga, mycket blir töntigt och osagt, men som sagt väldigt viktigt tema, ska nog ses utifrån det och inte lägga så stor vikt vid skådespelarna.
dolores
2007-05-22
gjordes den här expeditionen egentligen? känns som att filmen gjordes i en studio med skådespelare.