2.1

Exit Wounds

Orin Boyd är en Detroitpolis som inte följer reglerna. Efter att ha räddat vicepresidenten genom att bryta mot varje order han fått förflyttas Boyd till ett av de värsta polisdistrikten i staden. Där stöter han på korrupta poliser som säljer heroin till knarklangare. Problemet är att man inte vet vem man kan lita på.

Originaltitel Exit Wounds
Regissör Andrzej Bartkowiak
Manus Richard D\'Ovidio, Ed Horowitz
Genre Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Tom Arnold, Steven Seagal, Isaiah Washington, Anthony Anderson, DMX, Bruce McGill, Jill Hennessy, Bill Duke, Michael Jai White, Eva Mendes, David Vadim, Paolo Mastropietro, Shane Daly, Drag-On, Matthew G Taylor

Andreas_
2022-11-27
En av Steven Seagals bättre filmer faktiskt även om det inte säger särskilt mycket med tanke på vilken kvalitet hans filmer oftast håller men jag får ändå ge denna lite mer cred än hans sedvanliga direkt till DVD filmer, denna är åtminstone välproducerad och en hel del bra skådisar utöver Steven Seagal som faktiskt är en hyfsad skådis i sina stenhårda actionrullar, det tråkiga är att han inte får någon budget eller bra manus till sina filmer längre, hans glansdagar är långt förbi och jag trodde detta skulle bli lite av en comeback när denna kom 2001 och speciellt när den var gjord av regissören som faktiskt gjorde hyfsade Jet Li filmen Romeo Must Die, men tyvärr är denna snäppet sämre och regissören Andrzej Bartkowiak har bara gjort riktigt dåligt skräp sedan, denna fungerar dock om man är ett fan av dom gamla välgjorda klassiska 80 och 90 talets actionrullar, för actionscenerna är välgjorda, skådisarna är okej, ser bland annat Eve Mendes, Bill Duke och Bruce McGill i små roller, DMX kommer tillbaka och är en hyfsad skådis efter hans lilla roll i Romeo Must Die och Michael Jai White är ok som bad guy, Steven kör sitt race som vanligt och det är inte katastrof och det är inte direkt bra heller så det hamnar lite där mitt emellan men Joel Silver är stabil gammal producent av välgjorda actionfilmer gör detta till en sevärd rulle ändå, så tyvärr ingen comeback av Seagal men en sista ok actionrulle lyckats han trycka ut under 2000 talet ändå, värd att se om man är uppväxt och saknar gamla goda actionrullar från 80 och 90talet eller bara ett stort fan av Steven Seagal, betyget blir en mycket svag 3:a
2014-12-07
Förvånansvärt finns det delar av denna film som är helt OK dvs. de delar då Steven Seagal inte syns i rutan. Seagal drar ner denna film något otroligt med sitt enda ansiktsuttryck och usla skådespel. Rapparen DMX är ju här sanslöst mycket bättre och det säger inte lite. Det är bara att beklaga att Steven Seagal har huvudrollen i denna film.
ClintanTheKing
2014-03-09
Klar bättring från Seagals två föregående filmer. Underhållande actionkomedi med riktigt snygga skjutscener.
Teddy1975
2013-01-29
B-film
Fläskkäft
2012-07-12
Producerad av Joel Silver och han är oftast något av en kvalitetsstämpel för mig. Historien försöker verka intelligent med några kasst hit och dit men inget vi inte sett förut. Seagal bjuder på flertalet sköna slagsmål och får faktiskt själv lite stryk för engångskull. Action blandat med humor som faktiskt håller hela vägen, om man är en diggare av genren. Tyvärr avslutar Exit Wounds Stevens karriär som actionskådis för mig, karln har inte gjort något sevärt efter 2001 och i år fyller han 60 och han lär aldrig komma tillbaka till gammal god form.
Hanness
2011-08-20
Antagligen så gillar man denna typen av film eller inte, men jag gillar sånt här! En 3a men ingen stabil sådan.
Kurganen
2010-05-23
Vore det inte för Tom Arnold och en del väl tuffa gester från alla möjliga håll vore filmen värdig en klar 3:a i betyg. Som robbieroy är det en påkostad och hyfsat intelligent intrig. Seagal talar och ser allmänt pigg ut. Han ser till och med ut att ha haft roligt under inspelningen. Visst är det i grunden dumt men jag älskar det.

2010-05-23
Jag ger samma betyg som Solidus, men tycker motsatsen till allt han skriver. Filmen är påkostad som på fornstora dagar, har snyggt foto och många bra actionsekvenser. Filmens problem är att den blir för seg. Det finns inga direkt roliga scener. Inte lika många dumheter som vanligt (förutom några toköverdrivna scener) och framförallt är inte Tom Arnold o co´s buskishumor ett dugg rolig. Exit Wounds är påkostad, men försöker samtidigt vara komedi-kul och rapp, något som den absolut inte klarar av.
dudson
2010-01-30
Detta är Riktigt Bra å Intressant story!! Hederlig-snut vs Corrupt-cops sen såklart mr Seagal mister Nice GuY,,,Storyn flyter mkt Bra! Snyggt filmad film rakt igenom Sen ser Steven fortf Fräch ut inte så pluffsig..Rolig mc-jakt i små gränder men en del scener är lite väl Overkliga även för mister seagal...Skoj se Bruce Macgill åxå!=) SKoj med taseer scenen ;=)
MrMario
2009-08-01
Måsen suger fett som vanligt