Excite Me

Irina lever tillsammans med sin alkoholiserade och våldsamme make, de får oväntat besök av Fiorina. Samtidigt härjar en mördare i trakten. Irina börjar misstänka sin man för vansinnesdåden...

Originaltitel Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave
Alternativ titel Your Vice Is a Locked Door and Only I Have the Key
Regissör Sergio Martino
Manus Adriano Bolzoni, Ernesto Gastaldi, Sauro Scavolini
Genre Mysterium, Thriller, 70-tal
Skådespelare Edwige Fenech, Anita Strindberg, Luigi Pistilli, Ivan Rassimov, Angela La Vorgna, Dalila Di Lazzaro, Franco Nebbia, Riccardo Salvino
Filmnummer 20945

Zebulonm
2021-12-23
Den är okej.
Zebulonm
2021-12-23
Den är okej.
2017-01-22
Finfin giallo som osar gothskräck med sina snygga miljöer. En adapt av Poe´s Black cat som funkar fint tack vare en säker regissör som Martino. Elaka män, supersnygga Fenech och gott om blodigheter och tvistar.
schramm
2014-08-17
lysande gothgiallo med en fantastiskt vacker fenech (som skulle ha samma effekt på mig i verkligheten som i filmen). massa balla twistar och ljuvlig musik gör detta till en av de bättre giallofilmerna. dock lite missvisande titel då inte en jävla dörr var låst.
2013-11-27
Edwige och Anita i samma film, på samma gång: trevligt! Därutöver en klart godkänd gialloid. (7/15)
Vitus
2012-03-24
kreativ och bra tolkning av poes klassiska black cat berättelse. riktigt fräsch!
Ondskapt
2012-01-28
Läcker tagning på Poes "Black Cat" med sedvanliga twistar och supersnygga miljöer och svinbra musik. Edwige Fenech är döläcker, kanske snyggare än nånsin? Tokfint foto så att det vattnas i munnen!
metz
2010-04-24
Hade nog också lite för höga förväntningar. Intressant där med scenen med skrivmaskinen. Verkar som att Stephen King fått sin inspiration till en viss händelse i The Shining därifrån.
menschenfeind
2010-02-17
Ganska ointressant Poe-baserad giallo.
ausgang
2009-03-23
En av världens bästa filmtitlar i alla fall, det är ju något. Efter den mäktiga, inledande hippiefesten blir det tyvärr aldrig särskilt upphetsande. Bra jobbat av Strindberg åtminstone och den som fick idén att sätta vit peruk på Ivan, vackert!