2.5

Evilspeak

En militärtjänstgörande sociopat hämnas på sina mobbare med hjälp av sin dator och hjälp från Satan.

Originaltitel Evilspeak
Alternativ titel Evilspeaks
Regissör Eric Weston
Manus Eric Weston, Joseph Garofalo
Genre Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Clint Howard, R G Armstrong, Joseph Cortese, Hamilton Camp, Claude Earl Jones, Haywood Nelson, Don Stark, Charles Tyner, Louie Gravance, Jim Greenleaf

craptastic
2015-10-06
70 tals känsla, ockultism, hög teknologi, rappt slut. Ja det är allt gött det här!
ItalyErik
2015-06-23
Strålande 80-talare som nog sneglat på "Carrie" både en och två gånger då filmernas uppbyggnad och tema nästan är identiska. Fast här med satanism då. Häftiga effekter och mycket gore utlovas!
Ondskapt
2015-01-01
Det tar lite lång tid för härjeriet att få fart, men mot slutet blir den här filmen en ren fröjd för samtliga sinnen.
Raxit
2014-07-30
Såna dära datorar dom kan dom...
dudson
2014-02-24
Kultig gammal skräckis som gick under betäckningen nasty när det begav sej. sen får man väl acceptera att den är rejält seg på sina ställen. men slutet är överjävligt häfftigt&coolt! "klart sevärd skräckis"
lavemagnus
2013-09-21
Mycket stämningsfull och spännande rysare. Lite som carrie med en satanisk knorr fast bättre.
Galaxina
2013-03-06
Asså the hell hogs va ju ändå jäkligt fräsiga.
Slakob
2010-07-09
Ganska cool, Ganska flummig, Ganska seg. Slutet inklusive ett fåtal scener gör den sevärd. Verkar som en B-film som försöker hålla kult-klass men hamnar någonstans halvvägs.
distinkt
2008-04-04
sociopat är en litet orättvis benämning på huvudkaraktären tycker jag. upplösningen var fantastisk, men en smula hastig. man kan önska att de tvingats lida samma plågor som coopersmith.
2007-05-23
Hahaha, den datorn va inte ny. Den här va säkert jävligt spännande när den kom, nu är de mest töntigt.