1.5

Evil Breed: The Legend of Samhain

Två amerikanska turister blir brutalt mördade på en romantisk campingresa. Några dagar senare under den antika festivalen av Samhain, en grupp av amerikanska studenter flyttar in i en vacker stuga, omgiven av en skog och en majestätisk sjö. De är här för att lära sig om ritualer och de antika druiderna och andra keltiska legender. Men i den övergivna koppargruvan bor förfäderna av en klan av kannibaler. Studenterna och deras "chaperone" kommer att få uppleva deras mest skräckfyllda tid under deras unga liv...

Originaltitel Evil Breed: The Legend of Samhain
Alternativ titel Samhain
Regissör Christian Viel
Manus William R Mariani, Christian Viel
Genre Skräck, 2000-tal
Skådespelare Bobbie Phillips, Howard Rosenstein, Ginger Lynn Allen, Chasey Lain, Taylor Hayes, Jenna Jameson, Richard Grieco, Brandi-Ann Milbradt, Phil Price, Heidi Hawkins, Gillian Leigh, Alana Dash

2016-08-06
Ska jag vara ärlig så var Jenna Jamesons medverkan enda anledningen till att jag såg filmen. Ångrar dock att jag såg den. Urusel på alla sätt och vis.
TheHorrorfan
2013-01-10
Allting är riktigt dåligt.
Druqks
2011-10-26
Gillar att man får se en bild på hur DVD menyn var tänkt att se ut efter sluttexterna.. kvalitéts produktion rakt igenom.
Sim88
2010-12-01
Men vad förväntar ni er? Jag blev positivt överraskad för jag väntade mig inte mycket, den är underhållande. Dock på tok för många jump scares.
2009-07-22
Hmmm... Jag vet inte, jag. Evil Breed är så proppad med scriptamissar, fula övergångar, logiska vurpor osv att det nästan inte är roligt. Filmens stora dragplåster Jenna Jameson medverkar (fullt påklädd) i en enda scen, vilken utan några som helst problem hade kunnat klippas bort. Dragplåster #2, Ginger Lynn, är med i dubbelt så många scener fast i en bärande roll (och även hon fullt påklädd). Dragplåster #3 & #4 (Chasey Lain och Taylor Hayes) har varsin scen, och är som tur är hur nakna som helst. Sedan tillkommer massor av (inte särskilt bra) splatter. Jag tror jag fick med allt av intresse. (5/15)
schramm
2009-04-23
Visst är det kul till en början när avdankade p-skådisar försöker agera på "riktigt", men jösses vad trist det blir redan efter 20-minuter. Filmen försöker verkligen vara "smart" som Scream (hrrmm??), men det hela blir bara patetiskt och tråkigt.
FelixLindgren
2009-04-11
Det är skönt att bajsa men man orkar inte torka upp skiten efteråt.
Belmont84
2009-04-07
Som en porrfilm utan porr. Lika kul som det låter.

2009-03-08
men suuuck !!!
100tonvalspäck
2008-09-02
Väldigt B, förutsägbar i både karaktärer och handling, förutom möjligtvis den sista WTF-scenen som fick mig att rynka lite på ögonbrynen. Om man ser den här så vet man antagligen vad man gett sig in på och i den mån är den okej, känns lite the hills have eyes och wrong turn inspirerad. G+ i splattereffekter.