Eves frestelser

Klänningar, läppstift och sex - "perversionerna" (och neuroserna) hos en ung framgångsrik advokat. Hennes dagar består av en ständig balansgång mellan å ena sidan ett välanpassat, tufft och kyligt uppträdande och å andra sidan en skrämmande sårbarhet. Ett stort steg i karriären väntar - att bli utsedd till domare, men hon tvingas resa iväg för att bistå sin syster som lider av kleptomani och blivit häktad efter en av sina stöldraider.

Originaltitel Female Perversions
Regissör Susan Streitfeld
Manus Louise J Kaplan, Julie Hébert, Susan Streitfeld
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Tilda Swinton, Clancy Brown, Karen Sillas, Amy Madigan, Laila Robins, Frances Fisher, John Diehl, Paulina Porizkova, Marcia Cross, Sandy Martin

precineadd
2012-12-16
totalt förbisedd, underskattad och fenomenal film
Östpackarn
2007-11-10
cred till den symbolkåta fotografen dock
Östpackarn
2007-11-10
extremt spretig, även om bildspråket ibland talade vackert så har jag ingen aning om vad filmen handlar om. huvudkaraktären Eve är det enda som framstår, man borde koncentrerat sig på henne och hennes historia istället för att sväva iväg till någon underlig syster man aldrig får sympati för, ett otal skumma och slumpmässiga karaktärer och något slags barntrauma..
curse-tin
2004-03-18
Det må vara Tilda - men det *är* ändå inte så bra..