3.4

Everything Everywhere All at Once

En åldrande kinesisk invandrare sveps upp i ett vansinnigt äventyr, där hon ensam kan rädda världen genom att utforska andra universum som kopplar samman med de liv hon kunde ha levt.

Originaltitel Everything Everywhere All at Once
Regissör Dan Kwan, Daniel Scheinert
Manus Dan Kwan, Daniel Scheinert
Genre Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Michelle Yeoh, Stephanie Hsu, Jonathan Ke Quan, James Hong, Jamie Lee Curtis, Tallie Medel, Jenny Slate, Harry Shum Jr, Biff Wiff

Star-Basse
2022-12-07
Fattar inte hypen =O
BarryHero
2022-08-05
Första halvtimmen eller så är fenomenal, man får Matrix-vibbar och vet inte riktigt vad man gett sig in på. Det är inget snack om att filmen är ett imponerande hantverk, men i slutändan blir det lite väl mycket fart och action och varmkorvsfingrarna var kul en kort stund innan det drogs ut på alldeles för mycket. Michelle Yeoh imponerar i huvudrollen och det blir kul att följa Daniels framtida filmkarriärer.
Benizakura
2022-08-04
Aldrig har jag brytt mig mindre om hur det ska gå i en film.
apelsin
2022-07-26
Tänkt som en komedi men jag tyckte bara den var tramsig, och handlingen totalt ointressant, sörja som inte ens är i närheten av en tvåa
dr_Robert
2022-08-15
Everything Everywhere All at Once is a very apt title and also a reason why it is hard to give it one (1) rating. The film is clearly too long (2½ hours) and there are passages that should have been cut. But then at times, the film is very funny! The story is overall dumb as fuck with an overly sweet icing of typical Hollywood. There isn't a lot of real acting, but it is fun to see Jamie Lee Curtis in a very different type of role which she performs wonderfully.
psyche_delic
2022-07-13
Jag är kluven. Fick kämpa lite med att ignorera alla "enda multiversefilm jag behöver se"-kommentarer jag sett (antagligen från folk som var obekanta med konceptet och som känner att de vill ta ställning mot MCU av ngn anledning), och känslan av att jag nog tyckt bättre om delar av denna om jag inte först hade försökt se Swiss Army Man. Samtidigt tyckte jag om den. Samtidigt var det lite för mycket manic pixie dreampeople learn to accept their life and do their taxes. Får 4 nu pga mer bra än meningslös, men får se om jag kanske sänker när jag tänkt lite mer på den...
PeterTheW
2022-06-12
Snygg som fan, bitvis skitkul men alldeles för lång och ibland övermäktig.
amam
2022-05-28
Rolig, underhållande, söt, fin. Jag blev berörd och lämnade biosalongen lite känslosam, något som i stort sett aldrig händer. Tyckte några av de grövre skämten förråade filmen och inte funkade direkt men annars var det helt klart en bra film, som rekommenderas starkt.
isecore
2022-05-28
Wow. Alltså, wow.
uncle_funk
2022-05-27
Simpel film med en mask av konstighet. Men om man sett en del kung-fu filmer från 70-80 talet så känner man till att filmen egentligen inte är särskilt nytänkande, hur många filmer finns nu de senaste åren med konceptet "multi-verse"? Många scener som antingen hade kunnat kortats ner eller helt enkelt tagits bort helt, 40 minuters material snackar vi om. (Skämt upprepas allt för ofta och vissa skämt blir för utdraget, när publiken sluta skratta i biosalongen förklarar en hel del).