2.3

Even Cowgirls Get the Blues

Sissy Hankshaw kunde ha varit en helt vanlig kvinna, om det inte vore för hennes gigantiska tummar. Med dessa har hon blivit en skicklig liftare. Hela Sissys tillvaro går ut på att "röra på sig". Genom sin vän, den ryska manliga Grevinnan, kommer hon i kontakt med The Cowgirls - ett gäng upproriska damer i en manlig värld.

Originaltitel Even Cowgirls Get the Blues
Regissör Gus Van Sant
Manus Gus Van Sant
Genre Drama, Komedi, Romantik, Western, 90-tal, Roadmovie
Skådespelare Uma Thurman, Lorraine Bracco, Pat Morita, Angie Dickinson, Keanu Reeves, John Hurt, Rain Phoenix, Ed Begley Jr, Carol Kane, Sean Young, Crispin Glover, Roseanne Barr, Buck Henry, Grace Zabriskie, Ken Kesey, Ken Babbs, Heather Graham, Lin Shaye

jonbo
2017-01-15
Obegripligt dålig.
Nemralis
2014-07-30
En väldigt bisarr film som tycks fått oförtjänt hård kritik, kanske att den togs på ett annat allvar när den kom. När jag såg den nu kunde jag inte låta bli att tro att bl.a. Wes Anderson sneglat lite på bildspråket från den här sortens filmer. Även en hel del absurditet och humor känns inspirerad härifrån. Underhållande på ett väldigt underligt sätt, förtjänar åtminstone en svag trea.
AlbinWesley
2013-05-13
Svårbedömd. Inte helt rätt med Van Samt för denna känns det som,en ändå tycker jag att det funkar ok. Vissa delar finner jag helt fantastiska, andra faller platt. Allt surrealistiskt blir rätt kul ändå tycker jag, svagt trea.
precineadd
2012-12-14
geeeez louuiiz

2012-04-30
Lätt surrealistisk dramakomedi med några sällsamma scener. Storartad rollista full med excentriska skådisar.
KimEkberg
2010-12-09
äh jag vet inte, men den var ju inte som filmer är mest om man säger så.
AndreaFurberg
2010-12-08
vad är det som är så crazy att det blir kul? påminn mig. jag skulle vilja säga att jag känner mig både personligt och kollektivt förödmjukad av den här filmen och alla i samma jargong och många till med dem.
KimEkberg
2010-12-08
jag kände mig inte lika förnärmad som föregående hjärtebarn, men visst var det inget vidare. den har helt klart en snuskofilisk känsla som den badar i, vilket gör tittandet lite mindre härligt. John Hurt är dock sublim i sin roll, och det finns saker som nästan är så crazy att de blir kul. men helt klart en floppfilm av gussen.
AndreaFurberg
2010-12-08
vilken jävla smörja. blir skitirriterad över precis allting. äckligt och människoförnedrande. om ni gillar att lifta eller något annat i den här världen, se inte.
JOFA
2010-07-20
En forrest gump i Uma Thurmans kläder kanske skulle vara en godbeskrivning - Surrealistiskt intressant? Har man uppskattat udda roadmovies innan så kommer även denna uppskattas.