Euthanizer

Bilmekanikern Veijo Haukka avlivar djur som en sidoverksamhet. Samtidigt hyser han större empati med djuren än med dess ägare, vilket han inte är sen med att påpeka.

Originaltitel Armomurhaaja
Regissör Teemu Nikki
Manus Teemu Nikki
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Matti Onnismaa, Jari Virman, Hannamaija Nikander, Heikki Nousiainen, Pihla Penttinen, Jouko Puolanto, Santtu Karvonen, Alina Tomnikov, Ilari Johansson, Joel Hirvonen, Rami Rusinen, Olli Rahkonen, Anssi Niemi

KyLLo
2022-04-16
Skådespelarna är ganska bra och produktionen åtminstone skaplig, men den fångar mig inte och inget underhållningsvärde att tala om. TV-titeln är Barmhärtighetsmördaren. En svag tvåa.
Rele
2022-03-12
En finsk väldigt annorlunda thriller. Några duktiga skådespelare och Teemu Nikkisens manus och regi har gjort en film som jag ger en trea.
StureStenhög
2018-10-17
Det kändes väldigt finskt det här. Huvudpersonen är inte en karaktär som går rakt in i hjärtat direkt, men han är en unik skapelse som har bra poänger och som ändå blir ganska lätt att hålla på. Den underliga kärlekshistorien tilltalar mig också. Men annars är det lite tunt, mycket till story finns det inte, och karaktärerna blir lite för ensidiga. Trots att filmen bara är 85 minuter lång, så känns det inte som att det finns tillräckligt här för att fylla ut den. Men en svag trea får den, mest för att den är så egensinnig
Raimo_1985
2018-09-16
Jävligt hård sak som inte rätar in sig i ledet. Utmanar. Är lite som en westernfilm.
#54
2018-02-03
Visning 25 av 30 jag ser på Göteborg Film Festival. Sympatisk och underhållande.