2.4

Escape from Japan

En roadie, som har allehanda arbetsområden som måste handskas med under ett bands turnerade, har ambitionen att flytta till USA för att träna sig till en god sångare. Han är en av många ungdomar som under 1960-talet ville till det förlovade landet USA, där allt verkade möjligt.

Originaltitel Nihon dasshutsu
Regissör Yoshishige Yoshida
Manus Yoshishige Yoshida
Genre Action, Thriller, 60-tal
Skådespelare Etsuko Ichihara, Miyuki Kuwano, Kyosuke Mashida, Ryohei Uchida, Sumiko Sakamoto, Goro Tarumi, Yasushi Suzuki

TheJack
2012-03-04
Yoshidas ungdomsporträtt faller mig, som vanligt, helt i smaken. Däremot känns väl berättelsen inte alltid så intressant och själva thriller-formatet känns inte så spännande. Men den är ju hejdlöst snygg, har ett jävligt bra soundtrack av Toru Takemitsu och är för det mesta väldigt underhållande.
MilkMonkey
2008-10-28
det överdramatiska, teatraliska skådespeleriet som alltid Yoshidas rullar bjussar på passar inte speciellt bra här . . är mycket bättre Heroic Purgatory eller Woman of the Lake . . men mot slutet tar den sig. Det finns några scener där som jag skulle snatta om jag var regissör