1.6

Escape

Brooke Howser är en ung, vacker och naiv storstadstjej som får en snabbkurs i småstadstyranni och skräckvälde på bystan. Hon kom till den lilla staden Wallburg i hopp om att kunna avslöja vem som mördade hennes bror. Hon köper inte den "officiella" förklaringen som ortens sheriff kommer med. När Brooke inser att hon inte kommer att få någon hjälp av ortens polis söker hon kontakt med en nykomling i staden. När det blir känt att han hjälper henne försöker någon mörda dem. De bestämmer sig för att lämna staden, men upptäcker att det inte finns någon utväg.

Originaltitel Escape
Regissör Richard Styles
Manus Lee Stull
Genre Äventyr, 90-tal
Skådespelare Kim Richards, Kin Shriner, Judson Earney Scott, Elizabeth Jeager, Kyle Richards, Kim Milford, Joel Kates, Rusty Wiggs

kirseberg
2019-08-11
En ooriginell men smårolig hög med skit.
2014-08-12
Ung kvinna kommer till en skum håla för att reda ut sin brors dödsfall. Hon möts naturligtvis av ovilja plus ett gäng elaka hillbillys. Alltså en story man sett mängder av gånger tidigare, med både bättre och sämre resultat. Men detta var för jäkla slött hela första timman.
TantEva
2012-04-29
Inte värd de 10 kr jag betalade för den. Men chipsen var goda.
Dele
2008-03-09
Trött och oinspirerad dussinfilm av ett slag som man själv blir ungefär lika trött på. Unkna könsroller och hela arsenalen av överanvända och beprövade standardingredienser. Slöseri med tid.