2.6

Åt helvete med alla

Kväll efter kväll ställer sig Neil Hamburger i rampljuset på de mest sjaskiga barerna i Kaliforniens ökenområden. De är de enda som vill ha honom. Eller rättare sagt; han är den ende de har råd med. Med sitt flottiga hår överkammat över flinten och tre drinkar krampaktigt i famnen drar han sina vitsar, som ofta är osmakliga och kränkande på en nivå man knappt trodde var möjlig. Och om gästerna inte uppskattar hans skämt (vilket de sällan gör) går han till verbal attack mot dem ? ofta med kaos som resultat!

Originaltitel Entertainment
Regissör Rick Alverson
Manus Rick Alverson, Tim Heidecker, Gregg Turkington
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Gregg Turkington, John C Reilly, Tye Sheridan, Michael Cera, Amy Seimetz, Lotte Verbeek, Kalia Prescott, Dean Stockwell, Tonantzin Carmelo, Tim Heidecker, Mariann Gavelo, Susan Cernas

jonbo
2017-01-18
Alla filmer med Reilly har något bra i sig. Har inte så bra koll på Neil Hamburger-karaktären, men om denna film ska ses som en film om honom eller om en film om Turkington, eller något annat vet jag inte. Men någonstans vilar en anda av tragisk meta, vet inte om det är bra.
2016-07-11
Har delar jag verkligen gillar men som helhet blir det väldigt tråkigt. Deprimerande och ångestig film som hade kunnat bli bra om den inte var fullt så tråkig.
KimEkberg
2015-11-27
både bra och dålig. knappast originell, men jag gillar strukturen och en del scener.
AlbinWesley
2015-11-19
Märkligt udda, det tilltalar mig på nån nivå. Jag gillar ironin i originaltiteln, för det här är ju inte underhållning, utan något annat. Bitvis skrattretande, positivt sett då alltså. Genomgående förunderlig.
Ful_fisk
2015-11-17
Mest bara tråkig.
Spidde
2015-11-13
Riktigt jobbig och deprimerande road movie vars koncept (man som åker runt och långsamt bryter ihop alltmer) håller i ungefär en halvtimme, sen blir det dödligt tråkigt och påfrestande.