3.2

Enter the Fat Dragon

Ah-lung får jobb som allt-i-allo på sin farbors matställe. Ah-lung har Bruce Lee som sin idol och tar varje tillfälle i akt att öva på sina Bruce Lee-rörelser. Tyvärr gör detta att han ständigt råkar i klistret och saker och ting går inte alltid hans väg.

Originaltitel Fay Lung kwo gong
Regissör Sammo Hung Kam-bo
Manus Ni Kuang
Genre Action, Komedi, 70-tal
Skådespelare Chung Fat, Sammo Hung Kam-bo, Eric Tsang, Yuen Biao, Roy Chiao, Lam Ching-ying, Leung Kar-yan, Fung Hark-on

Terran
2011-11-04
Blev faktiskt lite besviken. Tyckte inte att filmen höll den höga kvalité som man förväntade sig, eller så var jag inte på rätt humör helt enkelt när det kom till allt trams. Fightingscenerna var dock till belåtenhet och vilken schysst afro-amerikan de hade hittat ;P
ninja
2010-08-13
Vintage Sammo Hung. Både filmen och han själv har åldrats som schysst risvin. Thumbs up!
Caasimolar
2008-01-13
En av Sammo's bästa filmer både fightmässigt och skådespelarmässigt, då han vid flertalet ser ut som en större version av Lei Siu-Lung, med de exakta rörelserna. Kunde inte låta bli att köpa dvd-utgåvan med originaltal när importera.nu fortfarande fanns. Tyvärr dålig bildkvalité på den utgåvan. Man får bara hoppas att HKL köper rättigheterna och ger ut en restaurerad utgåva som de har gjort med många andra av hans bra filmer.
yangbo
2006-08-31
skön rakt igenom, härligt att de lyckades med detta ändå
Sinatra70
2004-01-14
Sammo fixar verkligen att se ut som en tjock Bruce Lee.
turbog3
2003-04-29
Bitvis rolig, bitvis riktigt bra fight-scener med Sammo.