1.8

En vacker dag...

Stellan Engman är landets impopuläraste person. Han är meteorolog och läser de nedslående väderleksutsikterna i TV. En dag plockar han upp en lifterska som påstår att hon kan spå vädret.

Originaltitel En vacker dag...
Regissör Göran Gentele
Manus Göran Gentele
Genre 60-tal
Skådespelare Lars Lind, Maud Hansson, Inger Hayman, Ove Tjernberg, Håkan Jahnberg, Nils Fritz, Richard Lindskog, Mathias Henrikson, Curt Ericson, Bengt Ottekil, Anne-Marie Hilton, Heinz Spira, Birger Lensander, Bengt Granberg, Vincent Jonasson

Albion
2020-07-01
En väldigt konstig film som har vissa roliga, eller kanske mer finurliga inslag. Men det håller inte måttet på det hela taget, dessutom är Inger Hayman i det närmaste outhärdlig. Roligt att se Lars Lind och Maud Hansson i alla fall. Betyget blir en 2;a
yrkeschaufföre
2016-06-29
Det är ju inte bra att jag såg den för fem år sen och inte alls kände igen den, men den är charmig och crazy så jag låter trean stå kvar.
produr
2016-06-28
Det här var inte min kopp av te men kul att se Maud Hansson i en annan roll än i Emil eller var det de som sagts en förvirrad liten film .Kan det månne vara den ironiska generationens förfädrar som är inblandade.
NtoNW
2011-10-24
Detta kan eventuellt vara den sämsta svenska film jag har sett. Den enda ljuspunkten är att Maud Hanson var med, hon gör aldrig en dålig roll (fast det här var på gränsen). Mindre än en bagatell, manusförfattaren Gentele måste ha klipp ihop texten från mjölkpaket för att kunna få ihop en sådan här förvirrad soppa.
kennert
2011-06-19
Lite väl världsfrånvarande.
yrkeschaufföre
2011-06-18
Att Lina i Katthult (Maud) kunde vara s söt i kort mörkt hår hade jag aldrig trott. Filmen var lite knepig men efter spindelmannenkyssen kan jag inte sätta annat än tre.
origC-J
2011-06-17
Trevlig liten bagatell, en svensk romcom långt innan begreppet uppfanns. Knappast en tidlös klassiker, men 90 minuters god underhållning.
Matewan
2011-06-13
Av en slump slog jag på ettan i eftermiddags och såg en del mot slutet. Fotot var lite märkligt, minst sagt. Kunde det vara så att filmen var i Cinemascope? Kollade Svensk Filmdatabas. Jodå, det stämde. SVT visade filmen i Pan&Scan. Bedrövligt.