En skön historia

Nyinspelning av filmen från 1940 i musikalform om societetskvinnan som ska gifta sig men får besök av sin förre man och en skvallertidningsreporter.

Originaltitel High Society
Regissör Charles Walters
Manus John Patrick
Genre Komedi, Musikal, Romantik, 50-tal
Skådespelare Frank Sinatra, Grace Kelly, Bing Crosby, Celeste Holm, Louis Armstrong, John Lund, Louis Calhern

2020-10-03
Själva storyn är väl i sig ganska fånig men det vägs upp musiken, humorn och skådespeleriet. Well Did You Evah som framförs av Sintra och Crosby samt True Love med Crosby och Kelly är bra framföranden som det bjuds på under filmens gång och sen är det ju najs att Louis Armstrong dyker upp och spelar lite emellanåt.
RustyFilm
2016-12-09
Den amerikanska filmtiteln "High society" blev “En skön historia" på svenska, ett bra namn för det är precis var det är. Visst är handlingen tunn. Regi och foto ej heller av bästa sort men det vägs upp av att få se höjdare som Louis Armstrong, Bing Crosby, Frank Sinatra och Grace Kelly i högform (tidigt 50-tal), detta tillsammans med musik av Cole Porter. Framförandet av "True love" (Bing Crosby och Grace Kelly) är härligt att se. Ett bra och roligt minnesmärke av amerikansk 50-talskultur är det. Bild och ljud är bra restaurerat
Ful_fisk
2016-12-05
Vete fan om Bing Crosby och Grace Kelly riktigt lyckas fylla Cary Grants och Katherine Hepburns skor, men Frank Sinatras och Louis Armstrongs närvaro kryddar till det hela rejält! På det stora hela en lättviktig och ibland ganska rolig film som fungerar när man är sugen på en film av detta slag.
andmoreagain
2016-03-19
Sånginsatserna är totalt onödiga och anonyma. Varför liksom? Annars är det grymma miljöer, snygga färger och charmanta personligheter i denna societets-komedi. Hade de skippat musikal-skiten och istället vässat replikerna, karaktärerna och gjort allting lite fränare och rappare hade det lätt blitt en fyra. Tror ändå jag föredrar denna gentemot originalet.
BSBully
2016-01-12
Såg Philadelphia Story förra veckan o sitter nu ner o ser denna. Tro man hade ett korkat ansiktsuttryck en bit in i filmen innan man insåg att det va samma story.
Gigi1943
2013-11-24
Den här är inte lika bra som den med Hepburn.
TheJack
2012-12-20
Idiotisk, men charmant. Sinatra, Crosby, Porter och Armstrong är inte en tokig kombination för en musikal, men det är ju förjävligt att Armstrong förminskas till en jävla pajas.
NtoNW
2011-06-06
Många trevliga sångare, men historien var det inte mycket bevänt med. Grace Kelly har en hyfsad roll, liksom Crosby och Sinatra.
snyltare
2010-12-29
Lättsett och fina kläder! Grace Kellys roll är intressant och klyftig. Jag gillade henne!
yrkeschaufföre
2010-12-28
En svag trea. Plus för den vackra Grace och Louis Armstrong. Men den gamla filmen är väl lite bättre.