2.3

En man, en kvinna, en misstanke

Advokaten Federico Fendi har skäl att tro att hans fru Carla i hemlighet är Roms högst betalda prostituerade.

Originaltitel The Appointment
Regissör Sidney Lumet
Manus Antonio Leonviola, James Salter
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Omar Sharif, Anouk Aimée, Lotte Lenya, Didi Perego, Fausto Tozzi, Gigi Proietti, Ennio Balbo

precineadd
2012-07-24
tycker det är en väldigt underskattad film, oklart varför den skulle vara så svår att kunna ta på allvar. hade den fått en bredare distribution när det begav sig skulle den kanske idag ha anseendet den är värd - en märklig och ganska suggestiv film, om inte annat ett intressant misslyckande
Sznax
2011-06-15
Vad sysslar Sidney Lumet med. Hur kunde han få för sig att det här var en film att regissera. Manuset är så katastrofalt dåligt att man knappt har varit med om något liknande. Sharif är en väldigt mycket sämre kopia av Marcello Mastroianni och Aimée är riktigt usel. Ljussättningen är patetisk (deras konstant tindrande ögon är skrattretande). Det är sällan man är med om en så här ointressant film. Betyg 2.4
fridenpaden
2005-09-23
Det var länge sedan jag såg en sådan förutsägbar film med så dåliga skådespelarprestationer.
Eeler
2005-05-09
En del riktigt bra scener men däremellan taffligt och långtråkigt. Anouk Amiée är bra i sin roll.
NHL
2004-10-06
Seg historia där Omar Sharif blir kär i en tjej som visar sig vara lyxprostituerad. Han gifter sig med henne så småningom men kan inte släppa tanken på hennes förflutna, vilket tär på förhållandet. Sharif kommer fram till slutsatsen att "en gång hora, alltid hora"...vilket i för sig är rätt tänkande, men den här gången visade det sig att han hade lite fel. Endast Sharifs lite slemmiga skådespeleri höjer betyget något, typ som när han lite peddoaktigt drar på en 15-åring.
Czechflash
2003-05-05
För tråkig för att bli intressant, undviks !