En handelsresandes nöd

Handelsresande Friberg får uppleva vad som händer när man kommer till Vansbro och uppträder stöddigt. Svenne Rubins Orkester har kokat ihop en blandad historia tillsammans med sina Vansbrovänner.

Originaltitel En handelsresandes nöd
Regissör Håkan Wennberg
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Claes Månsson, Björn Skifs, Gert Klötzke

jlam
2017-11-09
Här var det bisarrt. Jag blev rädd för Gunde när det begav sig (han med sina vrålgarv, hur kunde han göra den här och hålla masken?) Det jag gillade var Björn Skifs låt om att han kan en mycket bättre låt.
paninaro
2008-04-20
"A Hard Day's Night" fast i Vansbro och bättre.
aspettando
2007-03-01
Det var roligare att se inspelningen som skedde i Vansbro, när jag var barn och växte upp där, än det var att se filmen sen. Kan man säga.
IPleadInsanity
2006-04-04
Gunde is da shit.
Knivapa
2005-11-18
En charmerande rulle i svensk landsbygdsmiljö. Juste musik, en handling som engarerar, trovärdiga karaktärer och Claes Månsson gör sin kanske bästa roll någonsin.
Gabriel
2004-09-23
Jag vet att man gjorde en jäkligt sjysst variant av "Passion of the Christ" år noll, men jag minns inte vad den hette.
Mareld
2004-08-10
Bygger ju på Sanning nr 43 som den lystne tittaren kanske ser eller hör. Det är ju den sång man hör första gånger Sören är med i filmen. Producerades väl 94 om jag inte mins fel?
Nallpeter
2004-07-01
Svenne rubins är ju kungar! kan ite bli annat än klar 5:a!
oktan
2004-06-01
inspelad i min hemby så jag lär ju ge en fyra iallafall
Ebermann
2004-03-26
En höjdarfilm i sin genre. Smal och bred på samma gång. Komik och tragik i samma film. Varvat med bra musik. Swing it' magistern möter Ingemar Bergman. Lysande alltså.