2.1

En fröken i öknen

Föga anar innevånarna i den lilla ökenstaden Chili Verde vad som väntar dem när den träige cowboyhjälten Abel Wood kommer ridande. Med sig har han en ofantlig, bedagad, slampig och stenhårt korsetterad kvinna. Vem är hon? Jo, allas vår DIVINE - kungen/drottningen av god/dålig smak - här i rollen som Rosie, som ensam genomkorsat öknen av en alldeles speciell anledning. Staden döljer en skatt. På Rosies ena (och enorma) skinka finns en halv karta intatuerad. Någon i staden har den andra halvan tatuerad på motsvarande ställe. Vem? Släng dig i väggen, Clintan. Här möter du din överkvinna, en westernhjältinna som drar fram som en ångvält mellan kaktusarna, och som vet vad man gör när ett helt gäng av läskiga revolvermän hotar med att våldta henne, DIVINE bara lyfter på kjolen och säger blygt, ja tack!

Originaltitel Lust in the Dust
Regissör Paul Bartel
Manus Philip John Taylor
Genre Komedi, Western, 80-tal
Skådespelare Tab Hunter, Divine, Lainie Kazan, Geoffrey Lewis, Henry Silva, Cesar Romero, Gina Gallego, Courtney Gains, Woody Strode

haajen
2019-12-15
Givetvis inte speciellt bra men jag garvade ändå och Divine lyfter ju allt hen är med i!