2.1

En flicka på halsen

En dag upptäcker Johan att hans granne Bengt har lämnat sin dotter i hans vård, då Bengt är jagad av skurkarna Kurt och Felix. Johan tar hand om flickan, och det visar sig bli svårare än vad han hade tänkt sig.

Originaltitel En flicka på halsen
Regissör Tomas Löfdahl
Manus Göran Hägg, Tomas Löfdahl
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Björn Skifs, Liv Alsterlund, Stig Ossian Ericson, Magnus Härenstam, Anki Lidén, Gösta Ekman, Gösta Engström, Ragnar Frisk

2023-01-20
Rätt fånig svensk 80-tals rulle, men det finns värre...
Visse93
2023-01-02
En helt ok 80 tals film med Björn Skifs och många andra kända skådespelare som Gösta Ekman, Roland Jansson, Anki Lidén, Gösta Engström, Magnus Härenstam och många andra.
Nalleman
2018-06-22
Jag gillar Skifs som artist men inte som skådespelare. Ekman räddar filmen från en etta i betyg.
Mjum
2013-02-28
Gösta Ekman lyfter den annars ganska fjantiga historian en trea. Dessutom är det roligt att se Liv Asterlund igen, i en helt annan roll än "Lisabet".
Gigi1943
2012-11-22
Suck, så larvig den var, en riktig Jönssonligavarning. Varför skall min idol Skifs alltid spela så fjantiga roller!
Xenox
2012-07-10
Den var rolig och har en härlig 80-tals känsla.
2010-12-30
Inte så jättebra! Nu några timmar senare undrar jag vad den handlade om, och hade den något budskap. Jag ger den en tvåa eftersom det var kul att återse Skifs och Ekman och till viss del Liv Alsterlund.
FabianBom
2009-04-20
bra svensk 80-tals klassiker.
HerrArne
2007-06-03
Sockersött.
andmoreagain
2006-10-28
Jag minns att Stig Ossian Ericson var för jävla rolig i den här filmen. Han kunde inte komma ihåg Skifs namn. Vill se om igen.