2.4

Empire - Two Worlds Collide

Victor, en knarkhandlare i södra Bronx försöker lämna sitt gamla liv bakom sig, genom att gå med på ett affärsförslag från en Wall Street-investerare.

Originaltitel Empire
Regissör Franc Reyes
Manus Franc Reyes
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Denise Richards, John Leguizamo, Isabella Rossellini, Peter Sarsgaard, Vincent Laresca, Sonia Braga, Delilah Cotto, Nestor Serrano, Anthony 'Treach' Criss, Fat Joe, Rafael Báez

2013-05-29
Klyschigt och förutsägbart så det förslår, men det blir ändå aldrig tråkigt. Dessutom gör Leguizamo (i motsats till Rossellini) ett mycket bra jobb. Mycket svag trea. (7-/15)
StureStenhög
2011-08-20
En förutsägbar dussinrulle som dock inte direkt utger sig för att vara nåt annat än en förutsägbar dussinrulle. Vi får lite småirriterande latinos och en story som förlitar sig lite för mycket dumheter och tillfälligheter. John Leguizamo är lite av en tönt, och Denise Richards känns ganska avdankad redan här. Men vill man slökolla på en rulle, så ska man inte behöva bli uttråkad av det här trots allt
ch1
2010-04-17
kanon ju...den lärde alla en läxa och alla förutom titos son fick vad dom förtjänade
Docklands
2007-11-25
Kunde faktisgt ha blivit något, men den floppade alldelse för hårt för min del för att komma över en svag tvåa
LasseKongo74
2007-04-03
Det känns som målet var att göra en storfilm inom gangstergenren. Berättarröst, stämningsfull musik och "häftigt" filmade scener. Men det funkar liksom inte. Känns bara plastigt och fjantigt. Dåliga skådespelare i en film som tar sig för mycket på allvar.
Blandband
2007-03-30
Meh.
Bomkia
2007-03-20
Försöker vara cool, men misslyckas. 2-
danielwalp
2007-02-03
En överraskande välgjord film, jag tyckte den var klart sevärd.
Blink182
2006-10-23
Håller med Step1. Ett bra försök som inte lyckas. Den kunde ha blivit mycket bättre. Inget fel på Sarsgaard och Leguizamo dock.
Step1
2005-08-10
Ett bra försök som inte lyckades.