Elvis

TV-film om Elvis som vann striden, om tittarna vid premiären, över 'Borta med Vinden' som gick i TV samtidigt. Första samarbetet mellan John Carpenter och Kurt Russell.

Originaltitel Elvis
Regissör John Carpenter
Manus Anthony Lawrence
Genre Drama, 70-tal, Biografi
Skådespelare Kurt Russell, Charles Cyphers, Shelley Winters, Bing Russell, Robert Gray, Ed Begley Jr, Joe Mantegna, Season Hubley, Pat Hingle, Melody Anderson, James Canning, Charles Cyphers, Peter Hobbs, Les Lannom, Elliott Street, Randy Gray, Will Jordan, Galen Thompson, Ellen Travolta
Filmnummer 19039

johan93
2018-11-23
Jag som älskar Elvis, både hans musik och några av filmerna, så hade jag ganska höga förväntningar på den här filmen.Dock blev jag något besviken. Russell överspelade lite tycker jag, och den går inte särskilt djupt trots sin längd, och den slutar lite abrupt tycker jag. Men jag ger den ändå en svag 4a för att den handlar om Elvis liksom
Hypostas
2013-12-29
oops, läste just att "Priscilla var fjorton år gammal när hon träffade Elvis Presley i Wiesbaden."
Hypostas
2013-12-29
Kurt Russell är riktigt bra i huvudrollen, men i övrigt finns det inte så mycket som påminner en om att det är en Carpenterfilm som man sitter och ser. Filmen är lite seg på något ställe och ett par scener där frugan dansar balett etc. hade kunnat klippas bort, till förmån för lite mer dramatiska scener. Det är ändå en trivsam film att titta på och den förtjänar en stabil trea i betyg. Om filmen hade berättat mer om "the rise and fall of Elvis" så hade det kunnat bli ett högre betyg. Som någon skrev så är den lite för "snäll" i sin skildring av Elvis, men det kan man kanske ha förståelse för eftersom den gjordes strax efter att Elvis dog.
Dutch
2013-02-20
Smått fantastisk film, visar en ganska tragisk sida av Elvis liv, vilket han säkert hade: Kurt Russell är riktigt bra.
martineden
2011-07-10
Denna är klart sevärd om så bara för Kurt Russells porträtt av the King. Borde kortas ner väsentligt och många scener, som inte bidrar med något dyker upp och ger filmen en flegmatisk känsla. Okej, sevärd för Elvis fans och Kurt Russell fans . 2.
Suverän
2010-11-18
Stark 3;a. Hade fått en 4:a om den inte slutet varit så märkligt.
ray
2005-03-22
Denna vill jag absolut se!