3.1

Elvis

En skildring av Elvis Presleys liv, från alldaglig ungdom till hans status som en av de största stjärnorna genom tiderna.

Originaltitel Elvis
Regissör James Steven Sadwith
Manus James Steven Sadwith, Patrick Sheane Duncan
Genre Drama, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Jonathan Rhys Meyers, Rose McGowan, Robert Patrick, Randy Quaid, Jack Noseworthy, Tim Guinee, Antonia Bernath, Camryn Manheim, Clay Steakley, Mark Adam, Robert C Treveiler, John Boyd West, Randy McDowell, Ritchie Montgomery

2016-08-07
Musiken är väldigt bra och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. Man kunde dock ha berättat lite om Presleys uppväxt och de sista åren också, men annars är det här en väldigt bra film.
larsen1976
2016-03-25
Bra skildring, men hade önskat att man fokuserat på hela hans liv och inte bara de tidiga åren.
Jensx15
2014-11-24
Rhys Meyers briljerar
DrJW
2013-08-08
Först så såg man Robert Patrick spela far till Johnny Cash i Walk the line, och nu som Elvis´s far i den här.
Taandborste
2011-10-09
Börjar bra men det blev lite för utdraget mot slutet. Rhys Meyers gör ett mycket bra jobb dock!
TippiHedren
2010-09-26
Förtjänstfull skildring av "kungens" goda och dåliga sidor. Lite för lång i mitt tycke men en utmärkt skådespelarinsats av den alltid brilliante Rhys Myers. Se även denna skådespelare i The Tudors, han är fantastisk.
fitteld
2010-06-08
Riktigt bra film och gestaltning. Dock så var i stort sett alla skådespelare hur usla som helst. Endast Rhys Meyers och några få andra höll måttet. Men sista scenen gjorde mig nästan tårögd och gav mig gåshud så jag kan inte sätta mindre än en 4a.
Anonymus
2010-05-01
Episk Elvis gestaltning av Rhys Meyers (golden globe 2006), välgjord och välspelad klassiker, dock synd att den tog slut 68 och inte fortsatte fram tills hans död. Svag femma !
vykort
2010-02-19
Meyers gör en sjukt bra tolkning av kungen, men filmen i sig är ganska lam.
Maduson
2008-04-17
Varför har den här gått obemärkt förbi?