2.8

Election

I ett samhälle byggt på organiserad brottslighet, håller man inte demokratiska val utan vidare komplikationer. Speciellt inte när triadens helgade drakhuvudstav är försvunnen.

Originaltitel Hak seh wui
Alternativ titel Valet
Regissör Johnny To
Manus Yau Nai-hoi, Yip Tin-shing, Johnny To
Genre Drama, Thriller, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Simon Yam, Nick Cheung, Louis Koo, Andy On, David Chiang, Lam Suet, Tony Leung Ka-fai, Lam Ka-tung, Eddie Cheung Siu-fai

BrutusBeefcake
2015-07-13
Inte alls imponerad, mest tjöt, tjöt och åter tjöt som aldrig blev något vidare intressant tjöt heller. Det var några intressanta inblickar under filmens gång som håller filmen undan från en etta men detta var mest tråkigt och oengagerande. Förväntade mig något mycket bättre. (4/15)
dbergkamp
2014-04-05
Bra film, många olika sköna karaktärer att hålla rada på. Dessutom kul att få lite inblick i triaderna.
Afflicter
2014-03-07
Hade väntat mig betydligt mer action, men nu gav den ju lite intressant insikt i triads i stället.
Malfunction
2014-01-19
Snygg, stram, rörig.
craptastic
2013-11-12
En salig röra. Tokigt många karaktärer
Johan_G
2013-07-10
Skön rulle, gillar Karaktärerna, miljöerna och det mesta med filmen, dock är filmen väldigt rörig, väldigt många personer som man ska hålla reda på och vilka dem är Lojala till. Man tappar bort sig väldigt enkelt i den då utgångspunkten ändras hela tiden med all Fuffens alla ledare gör bakom ryggen på varandra. Men helt klart en sevärd Hong-kong film.

2013-05-20
jag tycker den var schysst helt klart
MrPraline
2013-04-13
Håller med om allt Hindsight skriver.
Hindsight
2012-08-08
Hade ändå en del förhoppningar på denna när jag drog igång den, Johnny To som producent och allt. Dessa förhoppningar grusades ganska omgående. Det kan vara något av en smaksak, men tyckte filmen var på tok för snäll i sitt skildrande av politiken kring triaderna. Efter att ha tittat på åtskilliga yakuza rullar ter detta sig alldeles för "barnvänligt" i brist på andra ord. Blek story och taskigt skrivna karaktärer också. Som folk tidigare kommenterat saknades det driv i tempot också
8bit
2010-12-06
Intressant och bra skådespel, men samtidigt lite för intrigfattigt för att bli riktigt spännande. Slutet gör den till en trea iaf.