2.8

El retorno de Walpurgis

En man vars förföräldrar var häxjägare, Waldemar Daninsky, blir förvandlad till en varulv av en ockult kvinna.

Originaltitel El retorno de Walpurgis
Alternativ titel Curse of the Devil, The Return of Walpurgis, Return of the Werewolf
Regissör Carlos Aured
Manus Paul Naschy
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Paul Naschy, José Manuel Martín, Eduardo Calvo, Mariano Vidal Molina, Maritza Olivares, Fabiola Falcón

dudson
2019-01-04
Im a virgin! Im not gona leave that way!#) skön Naschy rulle ändå. Läckert filmat i skugg miljöer med slott och byar, Några fina gory mord bjuds det oxå på. Det stod uncut på min dvd utgåva. Så man får väl hoppas på det iaf.2+
ItalyErik
2016-08-22
Min första - men definitivt inte sista - Naschy-film. Gotik! Häxor! Varulvar! Blod! Rubbad dubbning! Skitbra, alltså.
Raggarn
2012-06-26
Till att börja med var versionen jag såg 1h 25min. Sen är det en historiskt dålig dubbning med mummlande röster som man verkligen måste anstränga sig för att höra vad dom säger, men ändå missar man mycket sammanhang. En liten engelsk sub hade inte skadat. Ingen höjdarfilm men duger som tidsfördriv.
Sangraal
2009-10-27
Förstår inte hur de kan ha misslyckats med en så viktig sak som musiken! Werewolf Shadow hade ju ett superbt soundtrack som gav en massa stämning, men här är det för det mest helt knäpptyst... några få gånger är det bra, men det är mycket sällan. Riktigt usel engelsk dubbning också.
Vitus
2009-08-04
"my husband is dead" "hail satan!"
Rubbermonster
2008-07-03
Blev inte så tokimpad, men det kan nog bero på dubbningen. Ser fram emot den spansktalande dvdn....
tilapia
2006-04-26
Bah! Snarare den ultimata Naschy-filmen.
@ngeldu$t
2006-03-20
Farligt nära en etta i betyg. Filmen är riktigt dålig men det är några få scener som är så pass intressanta som gör att jag ger den en tvåa.