El Camino: A Breaking Bad Movie

Efter sin dramatiska flykt från fångenskap försöker Jesse Pinkman konfrontera sitt förflutna för att kunna få en framtid.

Originaltitel El Camino: A Breaking Bad Movie
Regissör Vince Gilligan
Manus Vince Gilligan
Genre Drama, Action, Kriminalare
Skådespelare Aaron Paul, Jesse Plemons, Krysten Ritter, Charles Baker, Matt Jones (II), Scott MacArthur, Scott Shepherd, Tom Bower, Kevin Rankin, Larry Hankin, Tess Harper, Michael Bofshever, Robert Forster, Marla Gibbs, Bryan Cranston, Brendan Sexton III, Jonathan Banks

emmycaution
2023-02-10
Filmen står inte på egna ben. Man måste ha sett serien för att ens förstå vad den handlar om skulle jag tro. Den funkar inte heller som komplement till serien eftersom det var ungefär det här man föreställde sig om Jesses öde efter att han flytt. Men ändå trevligt att återse Aaron Paul som Jesse då han var det bästa med serien enligt min mening.
Murvel48
2022-02-20
Bra film i Braking bad-anda men man ska nog ha sett serien för att uppskatta den.
Körsbär
2021-11-27
Funkar helt klart, men inte mycket till action. Knappt minnesvärd.
BarryHero
2021-03-10
Filmen ger egentligen inte särskilt mycket utöver tv-seriens fem säsonger, då man redan mer eller mindre hade kunnat tänka sig vad som hände Jesse Pinkman efter slutet av filmen. Dock är det ändå kul att se karaktärerna ännu en gång och flera av karaktärerna gör ett par härliga cameos. Hade gärna sett ännu mer hur det gick från andra karaktärer än de man ser i filmen. I slutändan känns filmen som ett utdraget avsnitt av serien, som varken är ett av de bästa eller ett av de bästa utan lite av ett medelavsnitt.
Andreas_
2021-01-14
Som ett längre avsnitt av Breaking Bad, känslan är densamma och det beror nog på att det är samma skapare till serien som gjort filmen för Netflix räkning...och jag var skeptisk för jag älskade verkligen serien som inte var Netflix producerad även om dom köpt upp rättigheterna nu, så var den mer kvalitet än om den hade varit Netflix producerad, för det mesta som Netflix själva producerar är sällan bra, utan mediokert till riktigt kasst, men denna var lite över genomsnittet och helt okej faktiskt, Aaron Paul som Jesse gör det riktigt bra och ger hans story ett bra slut, Jesse Plemons i biroll är en bra skådis men han känns verkligen inte som Todd från serien, han har inte ens orkat bry sig om att försöka se ut som han gjorde i serien och därför känns det som att hans och Jesses story inte riktigt passar då den ska utspela sig någonstans samtidigt som säsong 5 av serien, för han har verkligen inte åldrats väl...men filmen är okej som sagt och älskade man serien så är det klart att man även måste se denna, tar vid exakt där serien slutar och med många flashbacks såklart. betyget blir ändå en stark 3:a även om serien var en klar 5:a
2020-09-23
Aaron Paul lyfter det här till en svag trea. Han var väldigt bra i serien men här ger han karaktären en helt ny dimension och stämningen funkar. Precis som med hela serien så är det liksom "bra", men saknar någon kärna som verkligen tilltalar mig för att lyfta.
TimBuckley
2020-05-23
Den här filmen borde inte ha gjorts då det inte finns något som ger filmen ett egenvärde. Har sett såväl alla säsonger av Breaking Bad som av Better call Saul. Men det är nog bra att sluta mjölka konceptet nu. Men med det sagt, fortfarande välgjort och aldrig dåligt. Som ett extra avsnitt efter sista Breaking bad.
atroxa
2020-03-26
Bra och välkommet avslut.
2020-01-26
Förstår nu varför det var svårt att hänga med och det blev lite frågetecken när jag inte sett serien. Men någotsånär fick jag ihop det. Måste säga trots att det kanske inte riktigt är min genre att det var klurigt gjort, snyggt filmat och ganska lagom spännande.
Megalon
2019-11-30
Lite lågmäld kanske. Känns bra med en avslutning för Jesse och väldig tjusigt filmad är den med. Stark trea.