2.7

The Bar

En helt vanlig förmiddag på en bar i Madrid står en grupp stammisar och pratar över en kopp kaffe, precis som de gör varje förmiddag. Allt är som vanligt tills en kund går ut genom dörren och blir skjuten på öppen gata.

Originaltitel El bar
Regissör Álex de la Iglesia
Manus Álex de la Iglesia, Jorge Guerricaechevarría
Genre Komedi, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Blanca Suárez, Mario Casas, Carmen Machi, Secun de la Rosa, Jaime Ordóñez, Terele Pávez, Joaquín Climent, Alejandro Awada, Jordi Aguilar, Diego Braguinsky, Mamen García, Daniel Arribas, Paco Sarro, Mari Giner, Tony Lam, Mariano Andrés, Sue Flack

Djason
2024-01-07
Överspel och gigantiska luckor men ändå spännande och sevärd.
Adonis10
2020-07-21
The bar är en svår film att klassificera. Det är en blandning av thriller, skräck och spänning och svart komedi. Spännande från början till slut. Film med otrolig vändning, man vet inte hur den ska sluta. Ni kommer att sitta klistrade framför tv. En fyra utan tvivel!
Jannebanan
2020-03-22
Lite underhållande och fängslande inledningsvis, men blev allt blajjigare ju längre filmen fortlöpte. Mer teaterpjäs än film.
Hanness
2019-08-03
Spanjorerna kan det här.
stgurgel
2018-12-16
Inte bra nog koll på sina karaktärer för ett sånt här kammarspel.
TheHorrorfan
2017-12-20
Intressant och väldigt udda. Jag gillade den. Trots att det blev ganska oklart mot slutet. Svag 3:a.
Cumlin
2017-11-25
Luckor i handlingen utan dess like, men det är lika bra att förbise det och bara njuta av underhållningen :)
Murvel48
2017-11-13
Svettig historia!
ekneB
2017-08-24
Extremt hektisk film som sätter gasen i botten när vi kommer fram till att dom är strandsatta i baren utan chans för räddning. Väl där släpper den inte på gasen föräns sista minuten och man blir lite andfådd emellanåt. Måste säga att jag är lite besviken då jag har väldigt höga tankar om skräck från Spanien men det här är verkligen en svag 3a. Sevärd? Mja, har du 1h40min du inte vet vad du ska göra av så är det en okej film att slötitta på
PeterTheW
2017-07-31