2.8

Eko eko azaraku II - Birth of the Wizard

När de öppnar häxan Kiries grav släpps en uråldrig kraftfull ondska ut i världen på jakt efter tonårshäxan Misa. Kraften hoppar från kropp till kropp i sin jakt med målet att döda henne. Med hjälp av en mystisk väktare lär sig Misa vidden av och hur hon skall kontrollera sina krafter.

Originaltitel Eko eko azaraku II
Alternativ titel Birth of the Wizard
Regissör Shimako Sato
Manus Shimako Sato, Shinichi Koga
Genre 90-tal, Skräck
Skådespelare Eisei Amamoto, Ryôka Yuzuki, Kimika Yoshino, Wataru Shihodo, Chieko Shiratori, Akira Otani, Akira Saito, Takashi Mihashi, Makoto Fujieda, Tamio Ishikura, Miho Fukuie, Yasushi Higuchi, Takumi Yuda, Koichi Chiba, Tomoshi Nakagawa, Erika Suzuki, Amina Tomina

2013-08-12
Inte alls lika bra som första filmen enligt mig!
Cumlin
2008-05-31
Mycket bra för att vara en uppföljare men ettan är fortfarande den bästa. Den bra inledningen gav mig fel förhopningar om denna film. Handlingen var väldigt enkel och fullkomligt fri från mysterium och twistar. Uppenbarligen spelades den här filmen in på en ganska kort tid med tanke på hur simpelt gjort vissa scener var.
schramm
2008-04-06
Lika bra som första filmen!
Rubbermonster
2006-02-03
En uppföljare som tillhör minoriteten av uppföljare i samma klass som originalet. Skolflickor och blod. Vad mer behövs?