Eight Crazy Nights

Davey Stone är en 33-årig ung man som fullkomligt avskyr allt som har med julen att göra. Således gör han allt som står i hans makt för att se till att ingen i hans omnejd heller ska njuta av högtiden. Tyvärr gör hans stämningshämnande aktiviteter att han hamnar på kollisionskurs med rättvisan och han döms till samhällstjänst för sina förseelser. Under hela resten av julhelgen måste han agera som assisterande domare åt ett ungt basketlag. Davey tycker att han kommit lindrigt undan, i alla fall tills han träffar den minst sagt excentriske huvuddomaren...

Originaltitel Eight Crazy Nights
Alternativ titel Adam Sandler's Eight Crazy Nights, Whitey & Davey
Regissör Seth Kearsley
Manus Adam Sandler, Brad Isaacs, Allen Covert, Brooks Arthur
Genre Komedi, Animerad, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Adam Sandler (röst), Rob Schneider (röst), Tyra Banks (röst), Jackie Titone (röst), Kevin Nealon (röst), Jon Lovitz (röst)

2017-12-14
Sandlers humor är inte riktigt min grej.
2015-07-10
Den här var helt ok, inte så mycket julstämning och det hade varit bättre om nån annan gjort rösten till Whitey.
Lotso
2014-12-26
I sin helhet är detta en av de sämsta Adam Sandler filmerna jag sett, men också en av de sämsta julfilmerna. Jag skojar inte! Där är absolut ingenting som fungerar. Rösterna obehagliga och irriterande, humorn riktigt jävla låg och låtar som inte är minnesvärda alls. Där är några scener där de får rätt med julkänslan och nästan som de förmedlar ett gott budskap, men detta förstörs genom att ett bajs skämt kommer efteråt eller att någon ska förstöra det med något uselt skämt. Men just att animationen är så pass bra gör mig ledsen, vad gör så bra animation i en sådan här film? Nu när jag tänker efter, varför var filmen ens animerad? Detta hade hur lätt som helst kunnat vara en riktig live-action film utan några som helst problem. Med tanke på hur filmen är animerad och hur mycket den försöker efterlikna live-action är jag lite fundersam till varför de just valde animations inriktningen. Om det är för att sälja till barn, varför har de då vuxen skämt med i den som att Sandler kollar på huvudtjejens röv när hon går och säger det är en fin röv när hon går, eller stånd skämt? Nä, detta är inget jag skulle rekommendera för små barn, för den delen, ingen film jag rekommenderar till någon överhuvudtaget alls.
2014-11-30
Gillade man inte Adam Sandler innan denna animerade film så kommer man gilla honom ännu mindre efteråt. Jag gillar dock Adam Sandler men denna rätt ointressanta och även irriterande film fick t.o.m. mig att se Sandler med andra ögon. Så mitt förslag är att Sandler håller sig till riktig film och lämnar det animerade till de som är bäst på det.
O´Reilly
2014-01-04
Helt jävla vedervärdigt. Hatet för Sandler blir bara värre o värre.
Hangaround
2013-12-22
Inte! Alls!
vonadel
2013-12-22
Att kombinera Sandlers låga humor med en varm julfilm ger ett mycket märkligt resultat. Lite smårolig ibland, och lite charmig ibland, men allt blir så knepigt på något sätt. Lite svårt att veta vilket ben man ska stå på, men blir ett medelbetyg. 5/10
1idiotzebra
2013-12-17
Så dålig. Så fruktansvärt jävla dålig.
dafreakish
2013-03-07
I all platt Sandlerhumor finns en gullig bakomliggande story. Det är måhända tillrättalagt och amerikanskt men det är sött och med hjärtat på rätta stället. Helt okej men föga minnesvärt.

2011-12-19
Helt okej. Lite för pubertal på sina ställen och aningens för tillrättalagd. Men samtidigt välgjord, underhålllande och smårolig. Animeringen är bra, röstskådespelarna är passande och handlingen är precis lagom.