2.5

Citizen Gangster

Edwin Boyd är Kanadas mest omtalade bankrånare som utförde stötarna med en särskild känsla för stil. Efter att ha misslyckats i sina försök att slå igenom som skådespelare använde han sina talanger tillsammans med hustruns smink för att på ett utstuderat och underhållande sätt råna banker runt om i Toronto. Alla pratade om honom, medierna älskade honom och polisen jagade honom ? men för Edwin Boyd var varje bankrån en show.

Originaltitel Edwin Boyd
Regissör Nathan Morlando
Manus Nathan Morlando
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Scott Speedman, Kelly Reilly, Kevin Durand, Brian Cox, Joseph Cross, Brendan Fletcher, Charlotte Sullivan, William Mapother, Melanie Scrofano, Joris Jarsky

Berniey
2013-02-14
Nedtonad, dystert och väl sevärt med bra skådespelare!
Gyllenbock
2012-11-24
Tycker att denna var helt ok. Grå men då är inte heller handlingen trevlig. Ett tips till alla barn: bli inte bankrånare!
Tepesco
2012-09-27
Ganska slö film men med snyggt foto intressanta miljöer och helt okej skådespelare men når inte riktigt fram.

2012-09-03
Fungerar att se men ger inget större underhållningsvärde. 3 av 10.
jonbo
2012-08-20
Snygg men distanserad och många stunder bara slö.
Jannebanan
2012-08-13
Snyggt foto, tidstypiska miljöer och kläder men ganska banal och torftig story. Helt OK, men inte så mycket mer.
carre006
2012-08-12
tråkig...rekommenderas inte
Kurijakin
2012-08-10
Alldeles för fattig i sitt berättande. Historien bakom har ju annars stor potential.

2012-08-06
Vore synd att påstå att jag med glädje såg klart filmen. Brian Cox är Brian Cox och alltid bra, men inte fan hjälper det.
petson81
2012-07-30
Känns lite ojämn. Funkar helt klart men kunde ha varit så mycket bättre, lite sömnig