2.1

Edge of the Axe

En maskerad yxmördare härjar i en småstad. Vem är det som ligger bakom alla brutala mord och kommer den skyldige någonsin att åka fast?

Originaltitel Al filo del hacha
Regissör José Ramón Larraz
Manus Pablo de Aldebarán
Genre Skräck, Thriller, 80-tal
Skådespelare Barton Faulks, Christina Lane

amam
2022-10-27
Stark tvåa. Oinspirerad lågbudget slasher och inget speciellt egentligen men kul med 80tals vibbar och skådisarna är inte direkt dåliga.
henrikj
2020-10-31
Lite halvskoj ändå.
2020-03-09
Hopplöst omodern redan när den kom. Men visst finns här några snygga mordscener även om stämningen aldrig riktigt infinner sig. Mördaren är välgjord med otäck mask och allt.
haajen
2020-02-16
SÅ lökig och SÅ föråldrad, inte mycket som är bra i den här bortsett från att den är så idiotisk - visst underhållningsvärde finns således. Twisten på slutet är bara WTF!
dudson
2010-07-25
Ja det här har man ju sett förut ja..Men här blir man bortskämmd av Riktigt Brutala Fina Yx-mord så det ger filmen lite Xtra betyg!=) Sen är det lite små skoj att se när folk knappar på sina Omoderna datorer som pratar som robotar haha Tiden har Verkligen flygit fram på det området!!
tilapia
2010-06-23
Väldigt opersonlig Larraz-rulle, en slasher i amerikansk stil. Ibland är lite mekanisk popcornskräck precis vad man vill ha dock, inte dum.
JoeL431
2007-12-06
Ganska trist, tråkig och förutsägbar. Att ge mördaren en vit mask var ju inte speciellt påhittigt eller smart med tanke på att detta var -88 då redan bla Friday The 13th och Halloween hade kommit. Jag gillar slasher genren som ofta är underhållande men i denna var det mestadels de 5 sista minuterna som var underhållande och kul, annars ganska matt och trist film, med en handlig man sett oberäkneligt många gånger tidigare.