3.2

Ecstasy of the Angels

De Fyra Årstiderna är en paramilitär organisation som plågas av inre stridigheter. Paranoja, svikna lojaliteter och för mycket sex i för många kombinationer driver Årstiderna mot upplösning.

Originaltitel Tenshi no kokotsu
Alternativ titel Angelic Orgasm, Orgasm of Angels
Regissör Kôji Wakamatsu
Manus Masao Adachi
Genre Action, Drama, Mysterium, Romantik, 70-tal
Skådespelare Ken Yoshizawa, Rie Yokoyama, Yuki Arasa, Michio Akiyama, Tatsuhiko Honda, Kozaburo Onogawa, Susumu Iwabuchi
Filmnummer 19368

eriqk
2014-10-05
någon som lade märke till skylten över dörren på militärbasen? "weapons wearhouse"
precineadd
2013-04-11
Studentikos nya vågen-would be som ibland är patetisk ,ibland intressant beroende på hur mycket förtroende man vill ge filmskaparna (och hur mycket man kan om det politiska läget i Japan under den här tiden). Men det är mycket av lite mellan varven.
Gröne_Orm
2008-08-03
Psykologiskt ganska helgjutet, men jag tyckte att storyn trampade litet vatten ett tag. Rätt fräck filmning, framför allt under filmens klimax.
menschenfeind
2007-02-19
Otroligt bra, varje bildruta är ett mästerverk. Påminde mig en hel del om Seijin Suzuki.
monsterpop
2005-12-19
friday hit och monday dit. go go second-time virgin var ju miltals bättre än det här..
emmycaution
2005-05-28
stark fyra. tyckte verkligen om de få delar som var i färg. väldigt vacker film.
rotvelta
2005-03-04
Vacker, bra å revolutionär!
Magneto
2004-04-10
Sex, våld och revolution. Slutsekvensen med lägenhetssprängningar ackompanjerade av frijazz är en av de mest hysteriska jag sett.
MilkMonkey
2004-02-21