1.1

Easy Rider: The Ride Back

I detta drama lär vi känna familjen kring Wyatt Williams, den karaktär som Peter Fonda spelade i Easy Rider. Filmen följer deras med- och motgångar från 40-talet och fram till idag. De kämpar för att hålla samman genom deras minsta gemensamma nämnare som är kärleken till att åka motorcykel.

Originaltitel Easy Rider: The Ride Back
Regissör Dustin Rikert
Manus Phil Pitzer, Dustin Rikert
Genre Drama, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Chris Engen, Sheree J Wilson, Jeff Fahey, Michelle Borth, Rance Howard, Lauralee Bell, Michael Nouri, Newell Alexander, Phil Pitzer

StureStenhög
2015-04-18
Att den här filmen överhuvudtaget existerar är bara konstigt, att den inte är bra alls är kanske mindre konstigt dock. Det är förvisso en sån där film som får en extra vända av sleven just för att den är en uppföljare till en klassisk film, men den är ändå nästan så dålig som det sägs. Det luktar såpopera över hela produktionen och storyn är en enda röra med för många karaktärer och för många flashbacks. Det känns också som att filmen lämnar efter sig många lösa trådar, men eftersom vi aldrig fick nån anledning till att bry oss om de trådarna från första början, så var det kanske lika bra. Kul annars att den tjurskalliga farsan verkar vara den mest lättbotade tjurskallen i filmhistorien, droppa några typiska filmrepliker så smälter han direkt. I slutändan känns det sen som att filmskaparna själva tror att de har levererat nån form av emotionell pay off, men det är verkligen inte vad man känner som åskådare. Jag blev dock iaf aldrig uttråkad, och ser man den som en såpopera så är den inte helt misslyckad
jonbo
2014-01-31