2.5

East of the Mountains

Efter att ett år tidigare förlorat sin fru i cancer går nu Ben Givens själv samma öde tillmötes. Han bestämmer sig för att enbart i sällskap av sin hund bege sig tillbaka till sina gamla hemtrakter för en sista jakttur, men saker och ting går inte riktigt som han har tänkt sig.

Originaltitel East of the Mountains
Regissör S.J. Chiro
Manus Thane Swigart
Genre Drama, Action, 2020-talet
Skådespelare Tom Skerritt, Mira Sorvino, Annie Gonzalez, Wally Dalton, Diego Collie, Victoria Summer Felix, Jule Johnson, Lauren Du Pree, Nick Sage Palmieri, Robert Fuentes, John Paulsen, Thurman Kellogg, Tee Dennard, Kris Kristensen, Levi Ralston, Dylan Boeshaar, Donna Dannenmiller

StureStenhög
2021-10-29
Känns som att det har kommit en del sådana här filmer på senare år där äldre herrar går runt och reflekterar över livet när de har kommit in på sluttampen. Men jag gillar den trenden, och den här är en bra representant även om den inte tillför så mycket nytt. Tom Skerritt är bra i huvudrollen, och mycket hänger på det förstås. Jag blir engagerad i hans karaktär, och persongalleriet i övrigt piffar också upp tillställningen. Inte minst hunden, och relationen mellan honom och husse är kanske det som gör starkast intryck