4.1

Earthlings

En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Originaltitel Earthlings
Regissör Shaun Monson
Manus Shaun Monson
Genre 2000-tal, Dokumentär

Rundeep
2015-09-14
Det är lätt att bli misantropisk efter att ha sett denna.
abnormal
2015-03-10
Orkade 33 minuter, trots att jag sett allt detta förut. Glad att jag är vegetarian.
eliastheman
2015-03-02
fan, jag var med dem framtill slutet med allt bullshit
LacombeLucien
2014-04-20
Bör visas i skolorna.
AndreaFurberg
2014-04-19
Behövligt att påminna sig.. sjukt sjukt sjukt! jag kunde tyvärr(?) inte se så mycket av filmen. men nu blir det inget mera kött! eller, iaf inte icke ekologiskt, jag tror faktiskt på vilt och ekologiskt. om man äter det väldigt sällan. jag tycker också verkligen man skulle visa sånt här för barn, de borde vara tvingade att se det här innan de tvingas äta kött.
jasmin357
2014-02-11
denna film borde visas i skolorna! vad är det för fel på folk? denna film belyser medvetenhet,om vad som sker i samhället egentligen. Vad vi dagligen bidrar till. Denna film förändrade mitt liv!
Noseman2005
2013-10-05
Tung rulle. Kanske försöker man täcka för mycket mark, kanske är det någon inre försvarsmekanism som slår till, men efter de första tre delarna blir jag nästan lite blasé inför alla bilder som oupplåtligt rullar förbi. Poängen är ju inte den fruktansvärda hanteringen av djur, utan pen bakomliggande principen - att vi anser oss ha rätt att bruka djuren som ett slags produkter/objekt, istället för att se dem som levande, kännande varelser. Något jag kan tycka man glömmer när man kritiserar filmen för att vara onyanserad propaganda.
StansGoasteMos
2013-09-02
Höll för ögonen ibland, grät flera gånger och var tvungen att spola förbi vissa delar. Kanske tar min vegetarianism snäppet längre efter det här.
pellelewis
2013-06-14
Om man tänder på djurplågeri rekommenderar jag denna film varmt. Om man inte tänder på djurplågeri lär man bli illamående, om inte av bilderna så av den extremt högtravande och informationslösa propagandan. Se Food Inc istället, även om den inte heller är jättebra så innehåller den åtminstone betydligt information om industrin.
Markezzo
2013-05-24
Filmen innehåller mer propaganda och snuff än dokumentära fakta. Vi får aldrig reda på var eller när alla klipp på djurmisshandel är tagna, om de är normen eller undantaget. Vi vet inte vilka länder, företag etc som är ansvariga. Inga intervjuer finns heller, bara en voice-over som känns pretentiös pga hur emotionell och poetisk den är. Att döma av folks betyg har den dock berört starkt så den gjorde sitt jobb. Jag håller med filmens meddelande till merparten, jag önskar bara det hade utförts bättre.