Dumpad

Musikern Peter Bretter har under sex års tid idoliserat sin flickvän, tv-stjärnan Sarah Marshall. Han är killen som gärna håller hennes väska på paparazzibilderna och blir aldrig omnämnd i hennes tacktal. Men Peters värld tar ny riktning när hon dumpar honom och lämnar honom i sin ensamhet. För att rensa tankarna åker Peter till Oahu utanför Hawaii och där råkar han ut för sin värsta mardröm. Hans ex och hennes nya pojkvän Aldous, en brittisk rockmusiker, hamnar olyckligtvis på samma hotell som Peter. Medan han plågar sig själv med vetskapen om Saras nya liv finner han dock tröst i Rachel som han börjar flörta med.

Originaltitel Forgetting Sarah Marshall
Regissör Nicholas Stoller
Manus Jason Segel
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jason Segel, Kristen Bell, Mila Kunis, Russell Brand, Bill Hader, Liz Cackowski, Maria Thayer, Jack McBrayer, Davon McDonald, Steve Landesberg, Jonah Hill, Paul Rudd, Jason Bateman, Kristen Wiig, June Diane Raphael, William Baldwin, Ahna O'Reilly

Skapad 2019-12-19 av Gardneer
Judd Apatow är ingen främling till komedi. Han ligger bakom några av de senaste årens största skratt. Han skrev och regisserade 40 Year-Old Virgin och På Smällen och han producerade Supersugen ...   Läs mer »

bauster
2020-12-23
Otippat bra! Lite väl pubertal på sina håll men annars väldigt fin och med förhållandevis komplexa karaktärer och oväntade scener. Påminner om The Wedding Singer med en klick Sideways-elegans. Stark fyra.
robert_akesson
2019-04-23
Så pinsamt att se flera roliga och skickliga skådisar i denna soppa...
Sunken25
2016-12-21
Mycket bra komedi, en favorit helt klart.
2016-07-24
Första gången jag såg den tyckte jag den var outhärdligt tråkig men sen såg jag om den efter några månader och då tyckte jag faktiskt den var bra.
Tatty
2015-06-27
Gillar Jason segel väldigt mycket och blev uppriktigt förvånad när man fick se hans könsdelen i filmen vilket gillas haha. Filmen är rolig, bra och rätt så fjantig men det är det som gör filmen extra kul.
2014-12-21
Jag har älskat allt som har kommit från Apatow och hans gäng men när jag såg trailern till denna film så kände jag mig verkligen tveksam. Jag bestämde mig ändå att ge filmen en chans vilket jag inte ångrar. Liksom tidigare Apatowproduktioner så finns de sköna karaktärerna och skådespelarna där. Jason Segal är perfekt i huvudrollen, Jonah Hill och Paul Rudd är som vanligt briljanta och dessutom är Kirsten Bell och Mila Kunis riktigt bra. Russel Brand är också kul. Underhållning med hjärta!
ryderup
2014-08-24
Jonah Hill räddar i princip ännu en film. Russel Brands karaktär borde kanske istället varit en faktisk person. Paul Rudd och Jason Segel borde bytt roller. Men helt klart rolig som det mesta från Apatows guldålder.
Alice-Renee
2014-06-25
Med mer av yogaläraren och surfkillen hade det kunnat bli en trea.
HansMoleman
2014-01-04
Rolig i vissa stunder.

2013-12-04
Tråkig. Utan några större höjdpunkter som gärna hade behövts för att lyfta filmen.