2.6

Duell i Diablo

Jess Remsberg befriar Ellen Grange, en kvinna som kidnappats av apacheindianerna, och återför henne till hennes man. Han verkar dock vara mer intresserad av att ha fått tillbaka hästen. Samtidigt försöker Remsberg ta reda på vilka som mördat hans fru. Nyckeln till gåtan kan finnas i staden Fort Conchos.

Originaltitel Duel at Diablo
Alternativ titel Ralph Nelson's Duel at Diablo
Regissör Ralph Nelson
Manus Michael M Grilikhes, Marvin H Albert
Genre 60-tal, Western
Skådespelare James Garner, Sidney Poitier, Bibi Andersson, Dennis Weaver, Bill Travers, William Redfield, John Hoyt, John Crawford, John Hubbard

ClintanTheKing
2014-04-24
Nej, det här var då en riktigt oengagerande och för en gångs skull tråkig western-rulle. Mycket (och underhållande) action men det räcker inte då filmen är så otroligt stel och seg från start till mål trots starka namn i uppställningen. Tråkigt men så är fallet enligt mig!
Jonas77
2012-03-23
3+ i betyg. Om man är sugen på en gammal västern med indianer är denna inte fel.
Mikka
2011-11-25
Kul skådespelaruppsättning, ja. Det är med stor sorg som jag måste sätta det första underbetyget på en film med Sidney Poitier (av 16 sedda). Manus är helt enkelt för kasst, och filmen lyckas inte engagera mig alls.
origC-J
2010-09-01
Bibi Andersson i en västernfilm? Jepp, dessutom tillsammans med James Garner, Sidney Poitier och Dennis Weaver. Mest kul att se för just rollistan, filmen i sig är en medelmåttig västern, om än med vissa intressanta drag, med heroiska vita och onda indianer som dör i mängder.