3.4

Duel to the Death

Vart tionde år hålls det enligt historisk tradition en turnering där de bästa svärdskämparna från Kina och Japan slåss mot varandra. De japanska ninjorna gör ett anfall mot det kinesiska shaolintemplet för att försöka utplåna de bästa utövarna från Kina.

Originaltitel Xian si jue
Alternativ titel The Duel
Regissör Ching Siu-tung
Manus Ching Siu-tung, David Lai, Manfred Wong
Genre Action, 80-tal
Skådespelare Norman Chu, Norman Tsui Siu-keung, Damian Lau, Flora Cheung, Eddy Ko, Casanova Wong

hsimpson
2021-11-08
Bland det töntigare jag har sett i år. Fascinerande vad folk är olika ändå, många verkar ju av någon anledning digga detta skarpt.
Zebulonm
2017-05-09
80-talare som har det typiska från den tiden....

2011-11-20
Oseriös men fruktansvärt rolig och häftig samurajfilm som har påpekats tidigare. Klipp från stridsscenerna finns förmodligen att se på Youtube under titeln "Most epic fight scene ever".
jallek
2011-07-04
Fantastiskt jävla foto. Väldigt underhållande stridsmoment.
wyldmammoth
2010-10-19
Fin musik, snygg scenografi och vackert foto. Lagom story som jag tycker är berättad med omsorg. Striderna är alla bra men några höjer sig över mängden, mycket tack vare klippningen som är topp. Jag förstår inte riktigt hur jag kunde sätta en tvåa på den här för fyra och ett halvt år sedan. Nu höjer jag till en fyra.
Rickelin
2010-03-14
instant Classic
yangbo
2007-03-02
riktigt bra! klart mycket bättre än de flesta filmerna som gjordes på den här tiden, även om den gjordes 1982, får man en hel del tidig 90 tals wuxia känsla över, snacka om att ligga före sin tid, aja, rekommenderas varmt till alla martial art/wu xia älskare
Kristopher
2006-10-28
svag trea
Semiramis
2006-02-16
Håller med Loffan om musiken - den är kanon!
Nervegas
2005-10-16
Sevärd, men inte i klass med Siu-Tungs följande filmer.