2.5

Dual

En kvinna väljer en kloningsprocedur efter att hon fått en dödlig sjukdom men när hon återhämtar sig misslyckas hennes försök att få sin klon avvecklad, vilket leder till en domstolsduell mot döden.

Originaltitel Dual
Regissör Riley Stearns
Manus Riley Stearns
Genre Thriller, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Karen Gillan, Aaron Paul, Beulah Koale, Theo James, Maija Paunio, Sanna-June Hyde, Andrei Alen, Kris Gummerus

StureStenhög
2022-08-21
Det här hade ju gärna fått bli en väldigt mycket bättre film än vad det blev. Det är ett jättekul scenario och det finns verkligen gott om bra idéer filmen igenom. Så jag var ju ändå med den hela vägen, och jag uppskattade det lite öppna slutet. Men jag förstod aldrig poängen med att alla karaktärer är så monotona, ska det vara någon form av kommentar på vart mänskligheten är på väg eller vad var tanken? Överhuvudtaget är filmen alldeles för nöjd med sina egna absurditeter, och ju mer random dessa absurditeter är, desto mer misslyckade är de överlag. Tyvärr får man väl säga att regissören är sina idéers största fiende. Kanske borde han bytas ut mot en klon till nästa gång? En svag trea blir det. Jag hade roligt, men jag hade velat ha det ännu roligare
amam
2022-05-29
Gillar ju Karen Gillan men Riley har lånat så stylistiskt från Killing of a Sacred Deer att det blir lite störande. Alla är mekaniska och kalla, läser sina repliker rakt av, precis som i Killing of a Sacred Deer. Tycker inte riktigt det fungerar. Svag trea.