3.5

Drömmarnas land

Johnny och Sarah emigrerar med sina två döttrar från Irland till New York för komma över sin tragiskt förlorade son. De kämpar för att etablera sig i sitt nya hemland och utan pengar flyttar de in i en sliten lägenhet.

Originaltitel In America
Regissör Jim Sheridan
Manus Jim Sheridan, Naomi Sheridan, Kirsten Sheridan
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Samantha Morton, Paddy Considine, Djimon Hounsou, Sarah Bolger, Emma Bolger, Juan Carlos Hernández, Jason Salkey

Skapad 2019-12-06 av Kiril
Med jämna mellanrum droppar det i biosalongerna in ett drama av feel good-stuk som lämnar ens hjärta rört, men samtidigt med ett leende på läpparna. ”In America” är ett briljant exempel på d...   Läs mer »

päronanton
2018-08-07
Väldigt fin historia och sorglig! Fint skådespeleri av bland annat systrarna Bolger!
2017-04-23
Riktigt bra, bitvis enorm ångest, bitvis fina känslor, men den når liksom inte riktigt in. Stark trea!
RustyFilm
2016-12-05
Tror att många har svårt att ta till sig och förstå den här filmen. Men det här är mycket skickligt utfört. Att den förtvivlade känslomässiga desperationen som sätts på bild här är självupplevd av Jim Sheridan förstås. Det skulle vara omöjligt att träffa så här till 100 % rätt utan den erfarenheten.
booby
2012-07-11
Fint drama som inte sätter några djupare spår i min själ.
Canaletes
2012-04-18
Väldigt besviken. Den kändes för B och föräldrarna på nåt sätt så gillade jag inte dom som skådespelare. Jobbig att kolla på och sista halvtimmen surfa jag på mobilen.
PeterTheW
2012-03-01
Så jäkla bra. Både Hounsou och Considine levererar.
Libbsticka
2011-09-08
Tårar i slutscenen :-)

2010-12-30
Otroligt välspelat Djimon Hounsou och barnen dominerar. Måste ses om och om.
GrandMaster_E
2010-12-06
Fin och gripande berättelse med två stycken syskon Bolger som de stora essen i filmens kortlek medan Hounsou är kungen.
Filmguden911
2010-12-05