3.3

Drömbrud för sex

Filmens huvudperson Louisa Foster vill donera en check på 200 miljoner till skatteverket. Personalen tror att hon är tokig och ser till att hon får besöka en psykiatriker. Där visar det sig att alla karlar som hon gift sig med har råkat ut för stor olycka så fort de blivit rika...

Originaltitel What a Way to Go!
Regissör J Lee Thompson
Manus Gwen Davis, Betty Comden, Adolph Green
Genre 60-tal, Komedi, Romantik, Musikal
Skådespelare Shirley MacLaine, Paul Newman, Robert Mitchum, Dean Martin, Gene Kelly, Robert Cummings, Dick Van Dyke

KimEkberg
2018-10-14
bitvis mycket skojig crazykomedi med allstarcast och extra allt. svenska titeln är ju nästan totalt obegriplig på alla vis.
Mikka
2012-06-07
Visst är den charmig ibland och jag älskar att de lyckats casta samtliga mansroller med kända och duktiga skådespelare. Det är riktigt kul att se dem avlösa varandra. Som helhet är det dock inte speciellt bra, och jag har mycket svårt för Shirley MacLaine och hennes ylande i den här. Det här är en ganska fånig bagatell. Mest anmärkningsvärt är väl hur mager Shirley är, det var riktigt otäckt ibland.
okcowboy
2009-05-28
svensk översättning är alltid underbart
bnw
2009-05-06
Fantastisk titel!
Bomkia
2007-04-30
Rolig och många kända ansikten. Väl värd en titt. 3++
MaraJade
2007-01-25
Stundtals roande och stundtals lite för lättsam för min smak. Men den alltid lysande Shirley MacLaine gjorde en bra insats.
okcowboy
2005-11-22
En av de bästa klassikerna från 60-talet, MacLaine är lysande! Underbar film & Thompson har gjort denna filmidéen till en klassiker, skulle kunnat blivigt pajigt.. Brilliant!:D obs. Harry Shein = för ful(l)