Dream Boy

Under det sena 70-talet flyttar Nathan med sin familj till ett hus på landet i södra USA. I grannhuset bor Roy som är sistaårsstudent på samma skola och som desstuom kör skolbussen eftersom deras hus ligger vid slutstationen. Nathan är väldigt blyg och pratar knappt efter vad han har varit med om i barndomen men efter ett tag uppstår ett vänskapsband mellan de två pojkarna som sedermera utvecklas djupare.

Originaltitel Dream Boy
Regissör James Bolton
Manus James Bolton
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Stephan Bender, Maximillian Roeg, Randy Wayne, Owen Beckman, Thomas Jay Ryan, Diana Scarwid, Rooney Mara, Rickie Lee Jones

emsir
2012-06-25
Den är väldigt fin på vissa ställen, men jag kan inte låta bli att tycka att filmskaparna slarvade bort en bra historia så det blir en svag trea.
FelixFTM
2012-03-22
Jag gillade delar av den. Men det mesta av tiden (speciellt i andra hälften av filmen) tänkte jag bara "WTF is going on?"
LuxLisbon2
2011-09-04
Både en dröm och en mardröm. Men mest en dröm.
FUR
2010-11-19
Are you awake, Nathan?
choklatchip
2010-06-21
En försiktig inledning som sakta bygger upp stämningen. Tyvärr lyckas de inte behålla stämningen till slutet utan vrider till det ett snäpp för mycket. Vet däremot inte om det gör att betyget höjs eller sänks, väldigt svår att betygsätta.